همایش آموزشی خانواده بانک رفاه برگزار شد

۲۱ آبان ،

همایش آموزشی خانواده بانک رفاه برگزار شد | چاپ |
یکشنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۳:۴۱

بینا- اولین همایش آموزشی خانواده با حضور جمع بسیاری از کارکنان بانک رفاه و خانواده هایشان ۱۸ آبان ماه در محل مرکز فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد.
به گزارش تفسیری بینا، دکتر سیما فردوسی روانشناس و استاد دانشگاه به عنوان مهمان و سخنران اصلی این همایش به بحث ویژگی های خانواده متعادل پرداخت و گفت: خانواده از اهمیت و قداست مهمی برخوردار است و باید محل رشد و امنیت اعضای آن باشد.
وی افزود: یک خانواده متعادل می تواند از اضطراب و هیجان ها جلوگیری کند که به طور حتم اثرات مثبت آن را در کار و روابط اجتماعی می توان ملاحظه کرد.
دکتر فردوسی ادامه داد: برای داشتن یک خانواده متعادل در اولین گام باید روانشناسی زن و مرد را بدانیم چرا که افراد تفاوت های بسیاری دارند و با شناخت این تفاوت ها و درک متقابل می توان فضای مطلوب تری در خانواده به وجود آورد.
این استاد دانشگاه در ادامه درباره ویژگی های خانواده متعادل گفت : خانواده متعادل چند ویژگی مهم و اساسی دارد که این ویژگی ها عبارتند از ابراز محبت، تشکر کردن از یکدیگر، احترام متقابل، عدم مقایسه زوج با دیگران، به رخ کشیدن دیگران، مدیریت اقتصاد و وقت، پرستاری در وقت بیماری و دلجویی در وقت گرفتاری و تشویق یکدیگر.
وی تصریح کرد: اعتماد به یکدیگر، دور کردن بدبینی و سوء ظن ها و ایجاد یک رابطه محبت آمیز و شادی آور سبب شکل گیری شخصیت و ویژگی های مثبت اعضای خانواده است که این ویژگی های مثبت در حوزه کاری نیز خود را بروز می دهد.
این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: افراد خوشحال و خوشبخت کسانی نیستند که مشکل اقتصادی ندارند بلکه کسانی می باشند که خانواده ای شاد و سرشار از محبت دارند.
شایان ذکر است هنرمند مشهور کشور، گلریز با صدای بسیارزیبای خود شور و حال خاصی به این همایش داد. همچنین پاسخگویی به سوالات و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به برندگان از جمله برنامه های این همایش بود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.