همایش “درونی سازی مولفه‌های اصلی اقتدار ملی” ۸ آبان برگزار می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همایش سالیانه پدافند غیرعامل روز هشت آبان با عنوان “درونی سازی مولفه‌های اصلی اقتدار ملی” در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی ممتاز نیوز، سردار “غلامرضا جلالی” رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پدافند غیرعامل اظهار داشت: خصومت دشمنان در حوزه پدافند غیرعامل از حد دشمنی صرف فراتر بوده و در حد نوعی جنگ است.  
 
وی با اشاره به رزمایش‌های تخصصی پدافند غیرعامل و تبیین اهداف آن از برگزاری همایش سالیانه پدافند غیرعامل در روز هشت آبان در سالن همایش‌های صدا و سیما خبر داد و افزود: این همایش با عنوان داخلی سازی مولفه‌های اصلی اقتدار ملی برگزار می‌شود و مقام معظم رهبری نیز در طول سال جاری ۸ بار این امر را تکرار کرده‌اند و ما باید در سطح راهبردی این قضیه را تشخیص دهیم، لذا دریافت تدابیر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و استانداران و برگزاری کارگاه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این همایش است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: یکی از محورهای کار پدافند غیرعامل رزمایش‌ها بوده و در سال قبل رزمایش برق اضطراری را برگزار کردیم تا در شرایط نامتعارف قرار بگیریم و آمادگی خود را محک بزنیم که در این زمینه با سامانه برق اضطراری فرمان قطع برق را دادیم و برق جماران صدا و سیما، پایگاه اینترنتی نطنز را قطع کردیم که آمادگی خود را ارزیابی کنیم.

سردار جلالی گفت: همچنین رزمایش‌های تخصصی سایبری برای ارزیابی میزان آسیب‌پذیری و ارزیابی آمادگی پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.
 
وی افزود: رزمایش پدافند زیستی نیز به صورت واقعی با حضور حجاج در کشور انجام می‌شود تا اگر بیماری‌های تازهی مانند سارس تازه اتفاق افتاد بتوانیم کنترل کنیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: در همه استان‌ها رزمایش‌های محدودی برگزار می‌کنیم که یکی از آن‌ها رزمایش در چابهار است. همچنین در حوزه آموزش و پرورش و آمادگی مدارس و در حوزه نیروگاه‌ها و حوزه‌های انرژی و رزمایش NBC در مترو را که میزان آمادگی در برابر حرکات تروریستی را نشان می‌دهد برگزار می‌کنیم.
 
سردار جلالی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: همچنین همایش دانشجویی دانشگاه مالک اشتر برگزار می‌شود که از برگزیدگان دانشجویی، اساتید و پژوهش‌های برتر در پدافند غیرعامل تجلیل می‌شود و موضوع پدافند غیرعامل را با مبانی علمی تلفیق می‌کنیم.
 
وی افزود: همایش پدافند زیستی نیز در وزارت بهداشت و همایش راه آهن و شرکت‌های مهندسی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با ارائه گزارش اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در قرارگاه‌های زیستی، شیمیایی و اقتصادی اظهار داشت: سند علمی پدافند غیرعامل اولین بار در کشور نوشته شده و معماری کلان قرارگاه‌ها را در پدافند سایبری در سطح کشور نیز مشخص کرده که به طور مثالً در مورد حمله سایبری به پایانه خارک و وزارت نفت، دستگاه‌ها و استان‌ها چه کاری باید انجام دهند.
 
سردار جلالی با اشاره به برنامه جامع پدافند غیرعامل در این حوزه‌ها تصریح کرد: بحث اقتصاد اولین کار قرارگاه پدافندهای غیرعامل بوده و در این زمینه ۲۰ دستگاه مسئول می باشند.
 
وی افزود: اولین قرارگاه ما پدافند سایبری بوده که موضوع کاملاً نو و تازهی است که پنج شش کشور دارای آن می باشند. روسیه نیز به تازگی به آن دست یافته و آمریکایی‌ها نیز یک سال و نیم است که این پدافند را دارند. آلمان و انگلیس نیز از پدافند سایبری استفاده می‌کنند و ما نیز یک سال و نیم است که این قرارگاه را راه‌اندازی کرده‌ایم.

این خبر تکمیل می‌شود…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.