همایون شجریان هوای گریه دارد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

همایون شجریان قعطه ˝هوای گریه˝ را با ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس اجرا می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین؛ محمد حسین توتونچیان در باره اجرای این کنسرت گفت: قرار است که همایون شجریان به همراهی ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس قطعات آلبوم “نسیم وصل” و “با ستاره‌ها” را از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در برج میلاد تهران اجرا کند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس طرح همراهی همایون شجریان با این ارکستر به سبب پاسخ به نیاز مخاطبان علاقه‌مند به اجرای این دو آلبوم خصوصا قطعه هوای گریه با اجرای ارکسترال بوده‌است. وی در ادامه افزود: مطمئن هستم که شنیدن این کارها به همراهی ارکستر بزرگ آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان است که خاطره انگیزترین و رویایی ترین آثار همایون شجریان را با همان کیفیت شنیده شده در آلبوم، در اجرای زنده شاهد باشند.

توتونچیان دربارهٔ تاسیس ارکستر مجلسی تهران که پیش از این با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی روی صحنه رفت گفت: سال قبل با آقای متبسم برای اجرای پروژه “پردیس” نیاز تاسیس ارکستری با ابعاد استاندارد و نوازنده‌های حرفه‌ای را احساس کردیم. بعد از به وجود آمدن این ارکستر و قطعی شدن تاریخ اجرا در روزهای ۷ و ۸ شهریور، به این فکر افتادم که حیف است که این ارکستر با این کیفیت، بعد از این تاریخ نیمه کاره رها شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس سالن تمرین، قراردادهای نوازنده‌ها و هماهنگیها بخشی از دشواری‌های تشکیل ارکستر مجلسی تهران بوده است. او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این ارکستر آماده به کار و هماهنگ است و این توانایی را دارد که کارهای ارزشمند و بیشتری را به مرحله اجرا برساند به همین سبب به همایون شجریان پیشنهاد دادم که ‌آلبوم‌های “نسیم وصل” و با “ستاره‌ها” به آهنگسازی محمد جواد ضرابیان را که تا به حال با هیچ ارکستر بزرگی اجرا نشده‌است را روی صحنه ببریم. 
تمرین های ارکستر با حمایت مدیریت و کارکنان محترم شرکت برج میلاد تهران در همان محل آغاز شده و تا روز قبل از کنسرت ادامه دارد.

فروش بلیت کنسرت همایون شجریان با اجرای آلبوم نسیم وصل ( هوای گریه ) و آلبوم با ستاره ها آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ایران کنسرت iranconcert.com بلیت‌های این کنسرت را در برای روزهای پنج شنبه ۲۱ ،جمعه ۲۲ و شنبه ۲۳ شهریور ماه در دو سانس ۱۸ و ۲۱:۳۰ تهیه کنند.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.