همبستگی مسلمانان در برابر غرب

جام جم آنلاین: سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با رییس بعثه چین خواستار همبستگی مسلمانان در موسم حج برای مقابله با تهاجم تمام عیار غرب علیه اسلام شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، رییس بعثه حج جمهوری خلق چین با حضور در محل بعثه جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه با حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که هیاتی از این کشور، رییس بعثه حج جمهوری خلق چین را همراهی می کرد، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به روابط خوب دو کشور از جهات فرهنگی و اقتصادی، این روابط را مایه خرسندی و امیدوارکننده خواند.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین به نظرات نزدیک و مواضع همسو دو کشور در مقابل سلطه طلبی و تمامت خواهی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، اشاره کرد و خواستار همبستگی مسلمانان در موسم حج برای مقابله با تهاجم تمام عیار غرب علیه اسلام شد.

وی با نکوهش اقدامات شنیع دنیای مدعی تمدن در قرآن سوزی و اهانت به ساحت پیامبر مکرم اسلام(ص) این اقدامات را ناشی از ضعف و زبونی دنیای خالی از معنویت در برابر موج روزافزون اسلام خواهی آزادگان دنیا دانست.

نماینده ولی فقیه با اشاره به سفر چندی قبل معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری به کشور چین و توافقات صورت گرفته در انتقال تجربیات دو بعثه، آمادگی این مجموعه را برای ارائه تمام تجارب کاری خود به بعثه حج کشور چین اعلام کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین بابیان وضوح تغییرات مثبت صورت گرفته در بعثه کشور چین، طرح متحدالشکل لباس حجاج چینی را قابل توجه و خوشایند دانست.

در پایان، سرپرست حجاج ایرانی از مسوولان چینی دعوت کرد تا با حضور در ایران، از تجارب بعثه مقام رهبری استفاده کنند. وی همچنین آمادگی مجموعه خود را برای ترجمه کتاب های مورد نیاز مسلمانان چین و نیز ارائه آموزش های دینی توسط روحانیان اهل سنت ایران به مسلمانان چین اعلام کرد.

رییس بعثه حج جمهوری خلق چین نیز با تشکر از دعوتش به بعثه مقام معظم رهبری و همچنین دعوت به ایران برای دیدار و توافقات درباره نحوه انتقال تجارب، تعداد زائران چینی را عدد بی سابقه ۱۳۸۰۰ نفر اعلام  و ابراز امیدواری کرد که در آینده بتواند با استفاده از تجارب فرهنگی و اجرایی بعثه مقام معظم رهبری، روند بهتری را برای حجاج چینی فراهم کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.