همدان، پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی شد

شهردار همدان گفت: همدان با تلاش کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و ستاد گردشگری شهرداری، به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

همدان، پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی شد

به گزارش ممتاز نیوز، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران افزود: معرفی همدان به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در نشست “میت آپ” مجمع شهرداران آسیایی اعلام شد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری همدان اظهار کرد: کمیسیون گردشگری شورای شهر از ابتدای دوره ششم با شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و اقدامات موثر و اجرای برنامه‌های مختلف تمام تلاش خود را صرف معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌های گردشگری همدان در جهان کرده است.

حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ستاد گردشگری شهرداری در زمینه گردشگری شهری بیان کرد: این ستاد با محوریت عضویت فعال در مجامع بین المللی به ویژه مجمع شهرداران آسیایی و معرفی همدان به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال ۲۰۲۴ با توجه به اقدامات مرتبط و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود در این شهر تاریخی اقدامات قابل ملاحظه ای را انجام داده است.

877907

شهردار همدان ابراز امیدواری کرد: با همکاری نزدیک شهرداری و مجمع شهرداران آسیایی، شهر همدان بتواند ظرفیت‌های گردشگری را بیش از پیش معرفی کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری شهر توسط شهرداری خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست‌ های مربوط به توسعه گردشگری و اولویت‌بخشی به این بخش و اشتراک‌گذاری ایده‌ها، راه حل‌ها و تجارب با سایر شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی برای آشنایی با تجارب موفق و رویکردها از جمله اقدامات مورد انتظار توسط شهرداری است.

حسینی با تاکید بر بهره گیری از تجربیات و رویدادهای بین المللی در راستای توسعه گردشگری همدان پیشنهاد داد: شهر همدان طی سال جاری میلادی با برگزاری رویدادهای بین‌المللی با مشارکت سایر شهرهای عضو به تبادل تجارب و دانش با دیگران پرداخته و همکاری خود با بخش خصوصی در این زمینه را نیز توسعه دهد.

وی یادآور شد: دبیرخانه مجمع در طول سال جاری میلادی آمادگی هرگونه همکاری با شهر همدان را به منظور تحقق اهداف پایتخت آسیایی گردشگری داشته و در این مسیر در کنار شهرداری خواهد بود.

شهردار همدان با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه از جمله اقدامات موثر در حوزه گردشگری و معرفی همدان بود، یادآور شد: بهره‌مندی از این موقعیت پیش آمده و معرفی هر چه بیشتر همدان در سطح بین‌المللی نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی شهروندان است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.