همسر خود را چگونه انخاب کنیم؟

همسر خود را چگونه انخاب کنیم؟

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/e9d4e__lhbc0az42fin6scgmbo1.jpg

انتخاب همسر در سرنوشت و آینده افراد تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل جزء‌ مهمترین تصمیمات افراد در زندگی محسوب می شود. برای گرفتن این تصمیم مهم افراد ابتدا باید ملاک ها و معیارهای مورد نظر خود را شناسایی و انتخاب نمایند و سپس براساس آنها فرد مورد نظر را ارزیابی نمایند.
عشق

البته نحوه توجه و ارزیابی این ملاک ها و معیارها نیز بسیار مهم و اساسی می باشد. در مرحله ارزیابی فرد پس از جمع بندی کلی کمالات و نواقص فرد مقابل باید سعی کند به معدلی کلی از وی دست یابد. معدل بدست آمده راه را برای گرفتن یک تصمیم درست و موفق باز می سازد.

نحوه معدل گیری

مرحله اول: اولویت بندی ملاک ها و معیارها

شاید بیشتر ملاک ها و معیارهای افراد یکی باشد یعنی همه به مذهب،‌ خانواده، زیبایی، ثروت،‌ فرهنگ و… فرد مقابل توجه کرده و اهمیت بدهند ولی اینکه کدامیک از این معیارها مهمتر از بقیه هستند از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. یعنی ممکن است برای فردی مذهب از همه چیز مهمتر باشد ولی برای دیگری اخلاق و فرهنگ اولویت داشته باشد. پس در این مرحله لیستی از ملاک ها و معیارهایتان براساس درجه اولویت آنها برای خود تهیه نمایید.

مرحله دوم: نمره دهی

در این مرحله پس از شناخت فرد مقابل براساس اطلاعاتی که از وی کسب کرده اید در ستون دوم لیست تهیه شده تان برای هر معیار نمره ای به فرد بدهید.

توجه به چند نکته در این مرحله لازم و ضروریست

-هرگز نباید ملاکهای اصلی را حذف یا کم کرد اما می‌توان از ملاک های فرعی گذشت.

-گاهی اوقات ملاک های فرعی و غیر ضروری مان درحد متعادل و شاید هم کمی کمتر در شخص مقابل وجود دارد. باید بدانید که در رابطه با این گونه ملاک ها همین قدر هم قابل قبول است. پس بهتر است این ملاکها را در جمع ‌بندی نمره ها دخالت ندهید.

-قرار نیست فرد مقابل از همه ملاکها امتیاز کامل بیاورد، بلکه در نهایت باید معدل خوبی کسب کند و حد این معدل خوب به شرایط شما بستگی دارد.

-با دیدن یک یا دو ملاک از ملاک هایتان درشخص مقابل، سریعاً به قضاوت نپردازید. این گونه قضاوت ها سطحی و شتابزده بوده و شما را از واقعیات دور می سازد.

مرحله سوم: معدل گیری

در این مرحله نمره هایی که به فرد مقابل داده اید با هم جمع ببندید. جمع کل به دست آمده تقسیم بر تعداد عددها میانگین و معدلی از فرد مقابل در اختیار شما قرار می دهد. اینکه چه نمره ای به عنوان میانگین نمره مناسبی می باشد بستگی به افراد و نظر آنها در این باب دارد.

ردیف

ملاک ها و معیارها

اصلی یا فرعی بودن ملاک

نمره کلی

نمره کسب کرده
۱

مذهبی بودن

اصلی

۲۰

۱۷
۲

با اخلاق بودن

اصلی

۲۰

۱۶
۳

اصالت خانوادگی

اصلی

۲۰

۱۷

۴

ثروت (خانه، ماشین و…)

فرعی

۲۰

۱۰
۵

زیبایی

فرعی

۲۰

۱۵

جمع کل

۱۰۰

۷۵

معدل

۱۵

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/38258__funmehr.jpg

اختصاصی از مجله اینترنتی ممتازنیوز – Www.FunMehr.com & IR

عضویت در ممتازنیوز

طبقه بندی: ازدواج, سبک زندگی, مشاوره خانواده   |   تعداد بازدید: ۱ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۵ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , همسر خود را چگونه انخاب کنیم؟


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.