همسر کیم جونگ ایل در برلین تحت معالجه قرار گرفته است

chosun.jpg

“کیم اوکی”، یکی از کارکنان دولت کره شمالی و نامادری کیم جونگ اون که گمان می‌رود زن چهارم کیم‌جونگ ایل نیز بوده، به دلیل داشتن دیسک کمر در یکی از بیمارستان‌های برلین تحت درمان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه چوسون ایلبو چاپ کره، کیم اوکی پس از سفر به برلین در اواسط ماه مه، در یکی از هتل‌های اصلی این شهر اقامت گزیده است. او برای آنکه بین هتل و بیمارستان رفت و آمد کند از یک مرسدس بنز استفاده و یک دیپلمات از کره‌شمالی به عنوان مترجم وی را همراهی کرده است.

عکس‌های بدست آمده توسط روزنامه چسون ایلبو از یک فرد کره‌ای تبار که در برلین زندگی می‌کند نشان دهنده زنی است که یک کت با دو صندل سفید داشته و یک روسری به دور گردنش پیچیده است.

یکی از مقامات کره جنوبی عنوان کرد: اگر وی کیم اوکی باشد باید برای هواخوری و عوض کردن حال و هوایش به آن‌جا رفته باشد. اگر وی کیم اوکی باشد نشان می‌دهد که روابطش با کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی خوب است که اجازه دارد به کشورهای خارجی سفر کند.

کیم اوکی که از سالهای دهه ۱۹۸۰ به بعد که به عنوان یکی از سوگلی‌های کیم جونگ ایل انتخاب شد در محافل عمومی با کیم جونگ ایل مشاهده می‌شد. وی از زمانی که کو یونگ هویی، همسر کیم جونگ ایل و مادر کیم جونگ اون در سال ۲۰۰۴ مرد، با کیم جونگ ایل زندگی کرد و زمانی که کیم جونگ ایل در سال ۲۰۰۸ با حمله قلبی مواجه شد بخشی از قدرت را به دست گرفت.

یکی از منابع آگاه می‌گوید در آن زمان کیم اوکی رابطه نزدیکی را با خواهر کوچک‌تر کیم‌جونگ‌ایل و شوهر وی که هم اکنون بخشی از قدرت‌ پشت پرده را در اختیار دارند، برقرار کرد. این امر موقعیت وی را حتی پس از مرگ کیم جونگ ایل تثبیت کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.