همه به سرهنگ نامه می‌نویسند

هفدهمین شماره نگاه پنجشنبه منتشر شد

 پرونده این شماره که عنوانش ترکیبی است از دو تا از بهترین کتاب‌های گابریل گارسیا مارکز (یکی صد سال تنهایی و دیگری خزان خودکامه که عنوان درست‌تر همان کتابی است که به پاییز پدرسالار ترجمه شده)، اختصاص به یکی از مهم‌ترین نویسنده‌های معاصر دارد؛ نویسنده‌ای که نه فقط مرزهای کلمبیا و آمریکای لاتین را که در طول ۵۰ سال گذشته کل دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. سردبیر نگاه پنج‌شنبه در مطلب ورودی پرونده مارکز نوشته است: «چه کسی فکر می‌کرد از اسلاف اینکاها و مایاها نویسندگانی پا به عرصه وجود بگذارند که از جنس داستایوفسکی و تولستوی و زولا و هسه و ژید و بولگاکف حرف یزنند و قصه تعریف کنند؟… حالا دیگر فرهنگ آمریکای لاتین در همه جا، حتی در ایران شناخته شده است و مارکز و بورخس و یوسا و دوستانشان حتی از بعضی نویسندگان خودمان نام‌آشناتر و خواندنی‌تر و خودی‌ترند…»
با این مقدمه ۵۰ صفحه پرونده پر و پیمان از ۱۴۶صفحه مطالب این شماره با آثار و گفتاری اختصاص دارد از نویسندگانی چون اسدالله امرایی، قاسم صنعوی، علی‌اکبر فلاحی، حسن گل‌محمدی، احمد طالبی‌نژاد، شاهرخ تندرو صالح، محمدجواد جزینی، علیرضا کیوانی‌نژاد، محمدرضا بایرامی، فروغ فروهیده، عطا معتمد، احسان رضایی و خولیو اورتگا که در این میان اورتگای کلمبیایی به طور اختصاصی برای نگاه پنج‌شنبه مقاله‌ای نوشته و در متن خود اشاره کرده که به قصد انتشار در این هفته‌نامه ایرانی مطالبی را درباره مارکز تحریر کرده است.
از جمله دیگر نویسندگان این شماره می‌توان به نام‌هایی چون حسین انتظامی، سیدعبدالجواد موسوی، فریدون مجلسی، هوشنگ گلمکانی، شیوا مقانلو، عباس عبدی، صادق زیبباکلام، هوشنگ ماهرویان، اسماعیل امینی، شهرام مکری، سهیلا میرشکاک، علی رنجی‌پور، سیدحمید متقی، عباس احمدی و… اشاره کرد.

نگاه پنجشنبه از اسفندماه گذشته تا به امروز هر هفته به سردبیری سیدعلی میرفتاح منتشر می‌شود و روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد. ساکنان پایتخت برای تهیه این نشریه می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و نگاه پنجشنبه را هر هفته در محل کار یا منزل -بدون هزینه ارسال- دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.
۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.