همه ما در برابر بروز خودکشی‌ها مسئول هستیم

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی استاندار بوشهر در پی وقوع چندین فقره خودکشی طی هفته های اخیر عنوان کرد: همه ما در برابر بروز خودکشی ها مسئول هستیم

مجید خورشیدی در ادامه نشست های بررسی و رسیدگی به موضوع خودکشی در استان بوشهر در جمع نمایندگان سازمان های مردم نهاد در بخش اجتماعی، با اشاره به وقوع خودکشی چند نوجوان در استان اظهار کرد: همه ما از مدیر، معلم، پدر و مادر، فعال اجتماعی و سیاسی و… در برابر بروز این خودکشی ها مسئول هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد افزود: امروز کشورهای توسعه یافته در حال واگذاری امور خود از بخش دولتی به بخش عمومی هستند و دلیل این امر هم عملکرد بهتر بخش های غیر دولتی می دانند، لذا واگذاری امور به سازمان های مردم نهاد قطعا نتایج مطلوبی دارد.

خورشیدی یادآور شد: شاد زیستن مغایرتی با دین و مذهب ندارد لذا سازمان های مردم نهاد در زمینه آموزش چگونه شاد زیستن و تاب آوری در مقابل بحران‌های اجتماعی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خودکشی یک فرایند بوده و نشانه هایی دارد، گفت: سازمان های مردم نهاد در قالب اقدامات اطلاع رسانی در فضای مجازی، نشانه های آغاز تمایل به خودکشی را تبیین کنند.

معاون استاندار بوشهر به نقش مهم مشاوره روانشناسی اشاره کرد و بیان کرد: باید فرهنگ استفاده از ظرفیت روان شناسان و روانپزشکان را در جامعه ترویج کنیم و تابوی نیاز به مشاوره را بشکنیم.

خورشیدی افزود: باید با استفاده از فضای مجازی و عمومی، امید به زندگی را ترویج کرده و روش های مقابله با آسیب های اجتماعی را به مردم آموزش دهیم.

وی خواستار تدوین محتوای آموزشی با موضوع خودکشی و روش های جلوگیری از بروز آن شد و گفت: دوران کرونا دوران انزوا بوده و این امر نقطه آغاز آسیب های اجتماعی است لذا ضرورت دارد که با بهره گیری از فضای مجازی، تالارهای گفتگو ایجاد کنیم.

معاون استاندار بوشهر بر توجه به کارکردهای مهم خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به بنیان های فرهنگ ایرانی، توجه به کارکردهای مهم و اصلی خانواده برای مبارزه با آسیب های اجتماعی ضروری است.

حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، به دنبال وقوع چند فقره خودکشی در استان، نشست های مستمر و منظمی برای بررسی علل و عوامل بروز خودکشی در استان برنامه ریزی و اجرا کرده و این نشست ها به صورت هفتگی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، در نشست امروز راه های مشارکت سازمانهای مردم نهاد در امر ارتقای تاب آوری و امید به زندگی بررسی شده و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد حاضر در جلسه از استعداد و آمادگی خود در این زمینه خبر دادند. همچنین در این جلسه مدیران دستگاه‌های حمایتی در خصوص استمرار اقدامات خود در امر سلامت روان و ارائه خدمات به جامعه در این زمینه گزارشهایی ارائه نمودند.

در هفته های اخیر وقوع خودکشی در بین نوجوانان در استان بوشهر، موجب نگرانی مردم، خانواده ها و مسئولان اجرایی استان بوشهر شده است.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.