همه مشترکان برق کشور بیمه شدند

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، برق ایران همواره به دلیل ضریب اطمینانی که دارد مورد استقبال کشورهای همسایه قرار گرفته است. در ایران نیز برای رفاه و اطمینان بیشتر مشترکان، منازل تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند تا جبران خسارت‌هایی که صورت می‌گرفت بیشتر به باور مردم بنشیند و بیمه‌گرها نیز در این کار یاری‌دهنده شرکت برق هستند.

هنوز بیمه‌گر امور مشترکان برق مشخص نشده اما شرکت توانیر پیگیر این موضوع است تا بزودی بیمه‌گر برق نیز مشخص شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر ادامه روند جبران خسارت مشترکان برق مانند گذشته، در مورد بیمه مشترکان برق اظهار کرد: بر طبق ماده ۵۸ قانون بودجه سال جاری در کنار شرکت گاز، شرکت برق نیز مشترکان خود را بیمه می‌کند.

* تعیین بیمه‌گر و کسر مبلغ ۵۰ و ۲۵ تومانی بیمه شده‌ها

غلامرضا خوش‌خلق با اشاره به ادامه مذاکرات برای تعیین بیمه‌گر تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله تعیین بیمه‌گر هستیم؛ دوسه مرتبه با بیمه‌گرها مذاکره شده است و در حال مذاکره هستیم تا مسئله شفاف‌تر شده و به زودی کار به نتیجه برسد. البته باید توجه داشت که موضوع، بحث جدیدی است چرا که بیمه برق کنار بحث گاز دیده شده اما کارهای ما کمی با مسئله گاز متفاوت است.

وی در مورد میزان پوشش بیمه تاکید کرد که میزان جبران خسارت سقف دارد و افزود: شرکت‌های بیمه دستورالعمل‌هایی در این زمینه دارند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به شرایط بیمه مشترکین و مبلغ اخذ شده برای بیمه گفت: در قانون گفته شده که از هر مشترک شهری ۵۰ تومان و از هر مشترک روستایی ۲۵ تومان در هر قبض دوره‌ای کسر شود و با کسر این مبلغ، مشترکین خانگی در مورد مشکلاتی که در خانه پیش می‌آید، بیمه شوند.

تنها خسارات ناشی از مشکل شبکه جبران می‌شوند

خوش خلق با تاکید بر این‌که قبل از مطرح شدن بحث بیمه، خسارات ناشی از مشکلات برق مشترکین توسط شرکت برق جبران می‌شد، اظهار کرد: اکنون کارهای لازم برای بیمه مشترکین انجام می‌شود البته قبلا اگر خسارتی از طرف شبکه ایجاد می‌شد، بررسی و در صورت ذیحقی مردم خسارات را جبران می‌کردیم. در حال حاضر پوشش این کار گسترده‌تر شده و ما با این اقدام، با کمک مردم می‌توانیم اگر مشکلی در داخل خانه‌ای رخ داد آن را پوشش دهیم.

وی با بیان این‌که جبران خسارت تحت پوشش بیمه فقط در صورتی امکان پذیر است که خسارت وارده ناشی از مشکل شبکه باشد گفت: جبران خسارت عمدتا برمی گردد به مشکلاتی که به خاطر برق در داخل منازل پیش می‌آید.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: ما درخدمت مردم هستیم و اگر مشکلی پیش بیاید، همان گونه که پیش از این به مسائل رسیدگی می کردیم، آن را بررسی می‌کنیم.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.