همه چیز دربارهٔ آلوئه ورا/ گیاهی مفید که خطر سرطان‌زایی هم دارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : صدها سال است که از ژل گیاه آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوستی و یبوست استفاده می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از سلامانه ؛ کارشناسان معتقدند، در سده های قبل از آلوئه ورا برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شده است. 

امروزه نیز از ژل این گیاه برای درمان زخم ناشی از تبخال آلت تناسلی مردان، پساریوس، شوره سر، سوختگی های سطحی، خراش پوست و آسیب دیدگی پوست به وسیله تشعشعات استفاده می گردد.

آب آلوئه ورا تا انتهای دهه ۱۹۹۰ میلادی در دسترس عموم بود، اما سازمان غذا و داروی آمریکا در آغاز دهه ۲۰۰۰ به سبب بروز عوارض جانبی گوناگون فروش آن را ممنوع کرد.

میزان مصرف آلوئه ورا

برای مصرف کرم و ژل آلوئه ورا دوز مشخصی تعیین نشده است. بعضی از کرم های ضد سوختگی حاوی مقادیر اندک – پنج دهم درصد – آلوئه ورا می باشند. پزشکان پیشنهاد کرده اند برای درمان یبوست و کاهش قند خون روزانه بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلی گرم مکمل آلوئه ورا مصرف شود. 

آلوئه ورا به طور طبیعی در مواد غذایی وجود دارد؟

در هیچ یک از مواد غذایی آلوئه ورا به صورت طبیعی وجود ندارد.

خطرات مصرف آلوئه ورا

عوارض جانبی

استفاده موضعی آلوئه ورا می تواند سبب سوزش پوست شود. همچنین، مصرف بیش از اندازه این گیاه می تواند تعادل الکترولیت را به هم زند و در روده بزرگ ایجاد پولیپ کند.

خطرات

افرادی که به سیر، پیاز، موسیر و … حساسیت دارند باید از مصرف این گیاه پرهیز کنند. یافته های دانشمندان نشان می دهد، مصرف بلند مدت دوزهای بالای آلوئه ورا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

واکنش ها

پیش از مصرف هم زمان مکمل آلوئه ورا و داروهای کنترل قند خون، مسهل ها، استروئیدها، ریشه شیرین بیان و … با پزشک مشورت کنید.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.