همه چیز درباره یوگا

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: قدمت یوگا iبه بیش از ۵۰۰۰ سال پیش می رسد.

 اغلب کلاس های یوگا بر آموزش وضعیت جسمی، تکنیک های تنفس و مدیتیشن تاکید دارند. بعضی از این کلاس ها iبه منظور تمدد اعصاب و ریلکسیشن طراحی شده اند. بعضی از آموزش های یوگا iبه شما یاد می دهند که چگونه بدن خود را iبه شیوه های تازه حرکت دهید. انتخاب این آموزش ها سبب افزایش انعطاف پذیری، قدرت و تعادل بدن شما می شوند.

ایمنی بدن در یوگا

اگرچه برای اغلب اشخاص سالم، یوگا یک ورزش غیر هوازی ایمن می باشد اما همیشه بدون خطر نمی باش. بر اساس یافته های آکادمی جراحان ارتوپدی امریکا، صدمات یوگا معمولا شامل کشش بسیار گردن، شانه ها، ستون فقرات، پاها و زانوها می باشد.

 این خطرات در صورت ابتلا iبه بیماری هایی همچون پوکی استخوان شدید، فشارخون بالا یا پایین، مشکلات گوش، اختلال ستون فقرات و بارداری تشدید می شوند.

توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی

اگر شما باردار و یا iبه بیماری خاصی مبتلا میباشید: حتما پیش از آغاز یوگا با پزشک خود مشورت نمایید. پزشک می تواند با توجه iبه شرایط شما نوع و سطح تمرینات یوگا را iبه طور مناسب انتخاب نماید.

یوگا را iبه تنهایی و بدون مربی یاد نگیرید: تمرین با یک مربی با تجربه و آموزش دیده سبب iبه حداقل رسیدن آسیب های جدی برای شما می گردد.

یوگا جایگزین درمان ها و مراقبت های پزشکی نمی باش: اگرچه یوگا فواید سلامتی بسیاری دارد و می تواند iبه عنوان بخشی از برنامه درمانی محسوب شود اما جایگزین مراقبت ها و پیشنهاد های پزشکی نمی باش.

محدودیت های خود را بشناسید: پیش از آغاز یوگا درباره شرایط فیزیکی وقدرت آن تحقیق نمایید. از مربی خود مشاوره بگیرید تا تمرینات مناسب را iبه شما معرفی نماید.

آرام پیش بروید: یوگا ورزش رقابتی نمی باش. آموزش را از پایه آغاز نمایید. ابتدا تکنیک های صحیح تنفس  و حفظ تعادل را یاد بگیرید، سپس iبه حرکات کششی بپردازید.

قبل از هر جلسه بدن خود را گرم نمایید: عضلات سرد احتمال آسیب را افزایش می دهند.

لباس مناسب بپوشید: لباسی بپوشید که iبه شما امکان حرکات آزادانه را بدهد.

سوال بپرسید: اگر تمرینی را متوجه نشدید، پیش از اینکه خودتان تمرین را انجام دهید، درباره آن سوال نمایید.

به اندازه کافی آب بنوشید: این نکته iبه ویژه درمورد تمریناتی که در اتاق های گرم ومرطوب انجام می شوند، حائز اهمیت است.

به پیام های بدن خود توجه نمایید: یوگا نباید سبب آسیب شود. اگر درد حس می نمایید تمرین را متوقف نمایید. در صورت درد قفسه سینه، از حال رفتن و یا سرگیجه، سریع تمرین را قطع نموده و با پزشک مشورت نمایید.
منبع: سیمرغ

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.