همکاری مرکز ملی فرش و سازمان میراث فرهنگی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قدمت، تنوع و غنای فرش و صنایع دستی در ایران، گفت: ما باید قدر و ارزش داشته‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان را بدانیم و آنها را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا حمید کارگر در نشست هم اندیشی برای هم‌افزایی میان مرکز ملی فرش ایران و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک مرکز ملی فرش و معاونت صنایع دستی، یادآور شد: مرکز ملی فرش ایران در حوزه های تحقیقات و آموزش، حمایت و بهبود تولید و نیز حوزه بازاریابی برای فرش دستباف فعالیت می کند و وجود همین محورهای فعالیتی در معاونت صنایع دستی می تواند دستمایه و بهانه همکاری و هم افزایی باشد.

وی با اشاره به وجود همدلی و همراهی میان دو مجموعه در دوره زمانی کنونی ادامه داد: باید از این فضای مثبت برای ارتقای سطح علمی، تولیدی، آموزشی و بازاریابی فرش و صنایع دستی استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی نیز در این نشست با اشاره به تاکید معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی بر دوری از مباحث اختلاف برانگیز در جابه جایی های ساختاری و تشکیلاتی نهادهای متولی فرش و صنایع دستی گفت: تصمیم بر آن است تا به جای توجه به جایگاه های سازمانی، به همکاری و همراهی برای رشد و بهبود دو مقوله فرش و صنایع دستی بیندیشیم.

نامور مطلق با تبیین اهمیت استراتژیک ارتباط میان صنایع دستی و فرش، گفت: به دلیل نزدیکی و شباهت‌های میان این دو حوزه، معاونت صنایع دستی و مرکز ملی فرش ایران می توانند اقدامات و فعالیت‌های مشترکی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی و فرش از لحاظ عملیات تشکیلاتی جدا افتاده‌ است اما دارای بستر و اساس مشترک هستند، یادآور شد: اصل و اساس همکاری و فعالیت‌های مشترک، همدلی است که میان مسئولین این دو بخش وجود دارد.

نامور مطلق با اشاره به اینکه دو بخش صنایع دستی و فرش باید از فعالیت‌های تکراری جلوگیری کنند، تصریح کرد: امکان انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه بازاریابی، تولید و گفتمان‌سازی بین معاونت صنایع دستی و مرکز ملی فرش ایران وجود دارد.

در ادامه این نشست مدیران دو نهاد به تشریح حوزه های فعالیتی خود پرداختند و برخی از محورهای همکاری مشترک فهرست شد.

در پایان مقرر شد کارگروه های مشترکی بین مرکز ملی فرش و معاونت صنایع دستی برای تدوین محورهای همکاری، زمان بندی دقیق فعالیت و رسیدن به نقشه راهی برای این همراهی تشکیل شود.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.