همکاری اپل با موزیلا

۲۳م اسفند ، موبنا- به تازگی خبرهای مبنی بر اینکه اپل قصد دارد از مرورگر فایرفاکس در گوشی‌ آی‌فون و آی‌پد استفاده کند انتشار یافته است.

بر اساس خبرهای که دربارهٔ همکاری اپل با موزیلا انتشار یافته، اپل قصد دارد از مرورگر فایرفاکس در گوشی آی‌فون و آی‌پد استفاده کند.
بر اساس گزارش مدیر موزیلا، اپل هیچ برنامه‌ای برای استفاده از سیستم‌عامل موزیلا ندارد و فقط قرار است از مرورگر این شرکت بهره ببرد.
اگرچه موزیلا فایرفاکس را در صورت تغییر ندادن موتور جستجوی جاوااسکریپت ارایه کرده، اما اپل روی مرورگرهایی متمرکز می‌شود که از موتور جستجوی WebKit خودش استفاده کند.

فایرفاکس از موتور Gecko استفاده می‌کند در حالی که سافاری اپل و کروم از WebKit بهره می‌برد.

فایرفاکس موزیلا، مرورگر وب آزاد و کدباز برگرفته از موزیلا اپلیکیشن سویت است که توسط بنیاد موزیلا اداره می‌شود. بر اساس آمار در ماه ژانویه ۲۰۱۰ ، ۲۵ درصد کاربران اینترنت و در ماه ژوئن ۲۰۱۲ ، این مرورگر ۳۴.۴ درصد از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌ است.

این مرورگر بیشتر بین کاربران لینوکس محبوبیت دارد، رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگرهای وب مانند اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر را آغاز کرده‌اند، تا جایی که مستقل از یک سیستم‌عامل مشخص، بیش‌استفاده‌شده‌ترین مرورگر جهان است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.