همکاری شیرمرز با ˝سه مرثیه هذیان˝

رضا شیرمرز نمایشنامه‌نویس و مترجم در ساخت موسیقی نمایش ˝سه مرثیه هذیان˝ به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی، همکاری می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، حمیدپورآذری، علاوه بر سمت مشاوره­ کارگردانی، پیانو نوازی قطعه­‌ی انگلیسی این اجرا را هم به عهده دارد. او که شُهره به تجربه­‌های متفاوت در عرصه­‌ی تئاتر است، تنها یک­بار پیش از این در یکی از اجراهای پرفورمنس خود، بداهه نوازی ذوقی داشته و این بار در حرکتی متفاوت در قطعه­‌ی یادشده، پیانو نواخته است.

رضا شیرمرز، نمایش­نامه­‌نویس و مترجم نام­‌آشنا هم ، شعری واحد به زبان­‌های فارسی، انگلیسی و یونانی را با فُرمی ترکیبی از آواز کلاسیکِ ایرانی و غربی، و شکلِ اُپرتیکِ یونانی، در سه قطعه­‌ی مجزا اجرا کرده است. او که مدتی­‌ است برای ادامه­‌ فعالیت­های تئاتری­‌اش، در یونان اقامت دارد، نزدیک به دو دهه، زیر نظر برخی استادان آواز کلاسیک و سنتی ایرانی و غیر ایرانی از ­جمله استادان فقید، رضوی سروستانی، محمد نوری تعلیم دیده است که صدای او را برای نخستین بار در “سه مرثیه هذیان” در اشکال و زبان­های یادشده، می­‌شنویم.

موسیقی در این نمایش از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است که روزبه حسینی، خود طراحی آن را به عهده دارد.

همچنین رؤیا نونهالی، ماه­گل مهر و پژند سلیمانی، بازیگران این نمایش هستند که در بخش‌­های موسیقایی نمایش، در فضایی بی­‌کلام، گونه‌هایی از رابطه­‌ی سه نقش در نمایش را فضاسازی و حلقه‌­ی اتصالی را میانِ صحنه‌بندی­های نمایش، ایجاد می­‌کنند.

نمایش “سه مرثیه هذیان”، سوم آبان در کارگاه نمایش تئاتر شهر، اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.