هم‌کدسازی همچنان ادامه دارد

۲۶خردادماه، ایسنا- با وجود تاکید مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران مبنی بر توقف طرح هم کدسازی استان‌ها، معاون وزیر ارتباطات تاکید دارد که این طرح هنوز متوقف نشده است.

محمدعلی فرقانی ، در این باره اظهار کرد: طرح هم کدسازی هنوز متوقف نشده و انجام آن نیازمند بعضی امور اجرایی و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در عین حال عنوان کرد: این طرح در استان‌های مختلف در حال پیگیری است و به تدریج با آماده شدن استان‌ها هم کدسازی در آن‌ها اجرا خواهد شد.

فرقانی در ادامه از تهران، البرز و قم به عنوان استان‌هایی که تاکنون هم کدسازی را انجام داده‌اند، یاد کرد و آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و مازندران را نیز استان‌هایی دانست که این طرح در آن‌ها آغاز شده و به مرور زمان به انجام خواهد رسید.

معاون وزیر ICT در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که برخلاف آنچه پیش از این وعده داده شده بعید به نظر می رسد که اجرای این طرح در کل کشور، ظرف دو تا سه ماه به پایان برسد اظهار کرد: با این وجود ما تلاش خود را خواهیم کرد تا پیش از به پایان رسیدن دولت این طرح در سراسر کشور عملیاتی شود.

فرقانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر راه‌های تامین هزینه این طرح گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای در حوزه نحوه تامین بخشی از هزینه‌ها داشته که این مصوبه ابلاغ شده و ان شاء الله توسط مخابرات عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت مخابرات تاکید دارد که پیش از تامین هزینه‌های این طرح اقدام به هم کدسازی سایر استان‌ها نخواهد کرد، توضیح داد: البته مخابرات کمی در این زمینه ابهام دارد که این ابهامات در جلسات آتی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.