هنرنمایی دودی اتنا؛ فعالترین آتشفشان اروپا

news

آتشفشان همیشه خشمگین اتنا حلقه دودهای هنرمندانه ای را به میان آسمان آبی سیسیل می دمد.

براساس گزارش میل آنلاین، این آتشفشان در ۱۱ نوامبر سال جاری آغاز به فوران کرد و از آن زمان به بعد چندین انفجار در آن رخ داده است، علاوه بر آن چندین حلقه دود نیز بارها و بارها از دهانه آن خارج شده است.

اتنا

دانشمندان کاملا اطمینان ندارند که آتشفشان بتواند چنین حلقه دودهای کاملی را از دهانه خود خارج کند اما عده ای بر این باورند جریانهای مدور باد می تواند به ایجاد چنین حلقه هایی کمک کند.

اتنا

وسعت برخی از این حلقه های دود به صدها فوت می رسد. تام فایفر آتشفشان شناس آلمانی می گوید دهها حلقه دود توسط جریانهای شدید باد به سوی شرق دمیده شده اند. وی بر این باور است دلیل ایجاد حلقه های دود سیگار مانند در دهانه اتنا، فورانهای شدیدی است که ساختار وزش باد را به ساختاری حلقوی تغییر داده و همین موضوع به ایجاد حلقه هایی از دود در دهانه اتنا کمک کرده است.

اتنا

این اولین باری نیست که اتنا با ساخت حلقه دودهایی زیبا توجه همه را به خود جلب کرده است بلکه از دهه ۱۹۷۰ تا به حال، این رفتار آتشفشان اتنا توجه بسیاری به خصوص عکاسان را به خود جلب کرده است.آتشفشان اتنا مرتفع ترین و فعال ترین آتشفشان در اروپا است که در مرز جغرافیایی میان صفحه اروپا و آفریقا واقع شده است.

مطالب مرتبط:

  1. آیا اینها ۱۰ جاذبۀ برتر اروپا هستند؟ / قسمت اول

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.