هنر خادم به معارف اسلام جذاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، شب گذشته ۸ اردیبهشت ماه همزمان با آخرین اجرای نمایش مناسبتی “شعله در زمهریر” که به مناسبت ایام فاطمیه در سالن اصلی تئا‌تر شهر برگزار شد. مراسم اختتامیه و همچنین تجلیل از عوامل و بازیگران این نمایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد. 

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از حضور پر شور مردم در طول اجرای این اثر نمایشی در مجموعه تئاتر شهر این اتفاق را گامی موثر و ارزنده در دلگرم کردن هنرمندان فعال آثار نمایشی دینی توصیف و ابراز امیدواری کرد که از این پس شاهد برنامه‌های بیشتری در این عرصه و مناسبت‌های دینی مختلف باشیم.


وی ادامه داد: بدون تردید با چنین رویکردی ما شاهد تاثیر دلنشین ارزش‌های والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود، از سوی دیگر این دیدگاه اگر با عشق و انگیزه همراه باشد به طور طبیعی نیز کار هنری برای تماشاگر باور پذیرتر زیباتر و ارزشمندتر خواهد بود.


حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به چهار عنصر عقلانیت، تخیل ، جمال و زیبایی و عشق به عنوان عناصر مهم هنری خاطرنشان کرد: سوژه‌ای که تلاش دارد برای تماشاگر و بیننده اثر هنری جذاب باشد باید مبتنی بر مبانی فکری ، اندیشه‌ای و فلسفی باشد. اینکه بخواهیم فقط به مسایل عادی و روزمره جامعه خود بدون در نظر گرفتن اینگونه مباحث اکتفا کنیم راه به جایی نمی‌برد، ضمن اینکه پردازش موضوع بدون در نظر گرفتن و بهره‌گیری از قوه تخیل چه در تئاتر و چه در سینما نمی‌تواند اثر را به سمت یک اثر مخاطب‌پسند هدایت کند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد این برنامه‌های نمایشی هم در ایام سوگواری و هم در ایام شادی به تناسب هر رویداد ارزشمند دینی و اعتقادی برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود. 

 

وی گفت: هنری که در خدمت معارف ناب اسلام باشد تاثیرگذار خواهد بود و اگر هنر با ظلم ستیزی و مسایل انسانی و اخلاقی بیگانه باشد تاثیری برای مخاطب نخواهد داشت.

 

نمایش “شعله در زمهریر” که لقب پرمخاطب‌ترین اثر نمایشی را در سال‌های ۸۷ و ۸۸ به خود اختصاص داده بود، داستان برزخ خواصی را به تصویر می‌کشد که منجر به شهادت با نوی دو عالم شدند و از سوی دیگر شخصیت ایرانی نمایش داده می‌شود که در انتظار پیداکردن حلقه گمشده زندگی معنوی خود بوده و به دنبال تمسک به اهل بیت علیهم‌السلام می‌خواهد خود را از ورطه عذاب و تاریکی برزخ برهاند.

 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.