هوآوی همسایه نوکیا شد

۲۰م آذر ،

شرکت مخابراتی چینی هوآوی اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دفتر تحقیقات توسعه در فنلاند است.
به گزارش موبنا، شرکت هوآوی اعلام کرده ۹۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات و توسعه خود و طراحی و ساخت نرم افزار ویژه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایش در فنلاند در کنار رقیبی چون نوکیا کنار گذاشته است.
این شرکت اعلام کرده که راه اندازی دفتر تحقیقات و توسعه هوآوی در فنلاند گام مهمی در پیشرفت این شرکت برای ارایه فناوری‌های تازه موبایلی خواهد بود.
هوآوی اعلام کرده کار خود را با ۳۰ نفر در فنلاند آغاز می‌کند و تا پنج سال آینده این مرکز تکامل خواهد یافت.
بر اساس گزارش هوآوی، دفتر تازه این شرکت در فنلاند روی توسعه نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های چند رسانه‌ای مبتنی بر آندروید و ویندوز فون متمرکز می‌شود.
به گفته مدیر هوآوی در دفاتر مرکزی و شمال و شرق اروپا، ایجاد و راه‌اندازی مرکز توسعه و تحقیقات در فنلاند مکان ایده‌آلی برای تقویت قابلیت‌های هوآوی خواهد بود و فرصت‌هایی را برای این شرکت و صنعت مخابرات و ارتباطات فنلاند ایجاد می‌کند.
در حالی هوآوی قصد دارد فعالیت خود را فنلاند توسعه دهد که دفاتر مرکزی نوکیا در این کشور قرار دارد و این شرکت ۱۴ سال عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی را در اختیار داشته است.
از سوی دیگر این شرکت چینی اعلام کرده که قصد دارد از سیستم عامل ویندوز فون در ساخت گوشی‌هایش استفاده کند، در حالی که نوکیا مدت‌هاست استفاده از این پلات‌فورم را آغاز کرده است.
همچنین نوکیا با تعدیل ۱۰ هزار نفر از کارمندانش ظاهرا موقعیتی را برای شرکت‌های دیگر همچون هوآوی ایجاد کرده که بتوانند از این وضعیت سود ببرند. به این ترتیب اشخاص با مهارت بسیاری در فنلاند وجود دارند که می‌توانند در این سرزمین به هوآوی کمک کنند تا گوشی‌های هوشمند مبتنی بر آندروید با قیمت ارزان بسازد و بازار خود را خارج از اروپا و ایالات متحده آمریکا توسعه دهد.
بر اساس این گزارش، هوآوی اواخر تابستان قبل اعلام کرده بود که در حال سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در انگلیس و افزایش دو برابری نیروی کار خود تا پنج سال آینده است.
این شرکت هم‌اکنون هفت هزار کارمند در اروپا و ۷۰ هزار نیروی کار در دفاتر مرکزی خود در سراسر جهان دارد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.