هواپز بیماری ها را می‌کشد | مضرات و فواید دستگاه هواپز

ویژگی های دستگاه هواپز دارای مضرات و فوایدی است که می‌توان پختن غذا برای اشخاص مبتلا به بیماران کبدی و ریفلاکسی ها پیشنهاد داد.

به گزارش خبرنگار علمی پزشکی ممتاز نیوز و به نقل از دیلی میل اشخاص دچار اضافه وزن می‌توانند با پختن غذا بدون اضافه کردن روغن، غذای سالمی را میل کنند و به این ترتیب با کاهش چربی غذا به کاهش وزنشان کمک می‌کنند.

غذا در هواپز با حرارت مناسب و بدون روغن می‌پزد و همین مساله سبب می گردد تا چربی اضافی وارد بدن نشود و این قدمی برای کنترل میزان چربی و فشار خون بالا است.

مصرف غذاهای چرب یکی از عواملی است که سبب تشدید نشانه های ریفلاکس می گردد در اشخاصی که دچار معده درد مزمن می باشند هم مصرف غذاهای چرب آسیب رسان است بنابراین با پختن غذا در هواپز میزان دریافت چربی از طریق غذا به طور چشمگیر کاهش پیدا می‌کند.

بیماران کبدی باید غذای عاری از روغن مصرف کنند پخت غذا در هواپز یکی از همین راه ها برای کاهش دریافت چربی اضافی است.

عملکرد دستگاه دقیقاً مانند بخاری برقی است به این معنی که حرارت از طریق داغ شدن است به محیط داخل منتقل می گردد و نیز محیط کوچک ظرف به همین شیوه داغ شده و آب داخل مواد غذایی حرات می بیند و غذا می‌پزد.

در دستگاه هواپز بدون نیاز به اضافه کردن آب و روغن غذا می پزد و کالری غذا به ویژه سبزیجات را به پایین حتی صفر نیز می‌رساند.

توصیه می‌شود کسانی که از اضافه وزن و چاقی رنج می بردن بیماران کبدی حتما از این دستگاه استفاده کنند./ح

باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شیما:

    با سلام من طرز استفاده از هوا پز را می خواستم برام ایمیل کنییدمتشکرم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.