هوای تهران تا پایان هفته ناسالم است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 هوای تهران تا پایان هفته ناسالم است

هوای تهران تا پایان هفته ناسالم است

ممتازنیوز: مدیرکل مرکز پایش آلودگی هوای تهران از افزایش غلظت آلاینده‌های هوا خبر داد و گفت: بر همین اساس شاخص کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه یابد.

به گزارش ممتازنیوز، محمد رستگاری اظهارداشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش‌ آلودگی هوای تهران، وضعیت هوای این کلانشهر به دلیل افزایش ذرات معلق، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
مدیرکل مرکز پایش آلودگی هوای تهران افزود: با توجه به اطلاعیه شماره ۷۹ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از امروز تا پایان هفته جاری شاهد سکون نسبی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در استان تهران باشیم.
وی یادآور شد: این امر سبب کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌ها می‌شود که بر این اساس شهروندان به خصوص گروه‌های حساس نیازمند رعایت برخی توصیه‌ها هستند.
رستگاری به فارس گفت:‌ در چنین شرایطی کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی، ریوی و افراد سالمند در فضای باز، عدم تردد غیر ضروری در معابر برای تمامی افراد به ویژه سالمندان و کودکان، پرهیز از انجام فعالیت‌‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان، عدم سوزاندن ضایعات و مواردی از این دست توصیه می‌شود.
وی درباره تشکیل کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز آینده تعطیل است بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که غلظت آلاینده‌ها افزایش قابل توجهی نیابد، اما چنانچه مشاهده شود که آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد، جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.