هوا باز هم گرم می‌شود

جام جم آنلاین: روز گذشته همانطور که پیش‌بینی کردیم، توده‌های جدیدی از ریزگردها به کشورمان نفوذ کردند و ابتدا در نیمه غربی و بتدریج در مناطقی از مرکز تحت تاثیر این پدیده، کیفیت هوا کاهش یافت. اوضاع در نیمه غربی و جنوب غرب حادتر بود.

دیروز: با ادامه گذر امواج ناپایدار از نوار شمالی کشور در ساعات بعدازظهر تا شب در نوار شمالی از شمال غرب تا شمال شرق، ارتفاعات البرز و مناطق شمالی تهران، رشد ابر، رگبار، رعد و برق و گاهی تگرگ را شاهد بودیم. در سایر مناطق میهن وزش باد و گرد و خاک محلی پدیده چیره بود. همچنین نفوذ ریزگردهای عربی به نیمه‌غربی، جنوب غرب و تا حدی مرکز، کیفیت هوا را کاهش داد. روز گذشته در بیشتر مناطق کشور، افزایش دما رخ داد.

امروز: از اواخر امروز انتظار داریم از غلظت گرد و غبار در کشور کاسته شود، اما وزش باد، بخصوص در بعدازظهر تا شب و گرد و خاک محلی ادامه دارد. همچنین بارش‌های بهاری در نوار شمالی، ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع تهران تداوم دارد. نکته قابل توجه افزایش محسوس دما طی امروز و فرداست.

آینده‌نگری: بتدریج از جمعه و ابتدای هفته آینده بارش‌ها در سواحل دریای خزر شدت خواهد گرفت. از هفته آینده امواج ناپایدار در کشور ما فعال‌تر نیز می‌شود و بارش‌های شدیدتری را در نوار شمالی انتظار داریم. فراموش نشود که فردا گرما به اوج می‌رسد اما از ابتدای هفته آینده روند کاهشی دما در بیشتر مناطق شروع خواهد شد. وزش باد و گرد خاک محلی هم طی روزهای آینده در بخش وسیعی از کشور ادامه دارد. به طور کلی هفته آینده بارش‌ها در نیمه شمالی چشمگیرتر از این هفته خواهد بود.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.