هوندا یک قدم به سوپرکار خود نزدیک‌تر شد

۱۴ام بهمن ،

هوندا یک قدم به سوپرکار خود نزدیک‌تر شد

Bookmark and Share

هوندا با رونمایی مدل تازهی از کانسپت آکورا ان‌اس‌اکس در نمایشگاه دیترویت یک قدم به ساخت سوپرکار تازهش نزدیک‌تر شد. هوندا سال قبل تنها بدنه کانسپت ان‌اس‌اکس را در دیترویت نمایش داد، اما امسال علاوه بر تغیراتی جزیی در ظاهر ماشین،  داخل اتاق هم به طور کامل  نمایش داده شد. 

قرار است ان‌اس‌اکس در سال ۲۰۲۴ و همزمان با بیست و پنجمین سالگرد عرضه اولین هوندا ان‌اس‌اکس به بازار عرضه شود. این دو سال فرصت خوبی برای طراحان هوندا است تا ظاهر و عملکرد این خودرو را بهتر کنند. 

جان آکدا، مدیر طراحی هوندا می‌گوید «ان‌اس‌اکس یک سوپرکار است و بیش از هرچیز باید عمل‌کرد فنی خوبی داشته باشد. با این هدف طراحی آن دائم درحال تغییر است، اما ما تلاش می‌کنیم از نظر ظاهری آنچه می‌بینید همان خودرویی باشد که روی خط تولید می‌رود.»

هوندا یک قدم به سوپرکار خود نزدیک‌تر شد

تغییرات ظاهری نسبت به پارسال بیشتر بر قسمت عقب خودرو، سطوح زیرین ماشین و سپر جلو متمرکز بوده است. هوندا می‌گوید داخل اتاق خودرو را با هدف «هماهنگی انسان و ماشین» طراحی کرده است و این هدف از طریق «کم کردن پیچیدگی‌ها و داشبورد ساده اسپرت» محقق شده است. 

اتاق با ترکیبی از چرم، آلکانتارا و فیبرکربن تزیین شده است. طراحان هوندا می‌گویند آنچه در دیترویت به نمایش درآمده تنها یکی از طرح‌هایی است که برای اتاق ماشین پیشنهاد شده است. بنابراین ممکن است تا زمان تولید این ماشین طراحی اتاق آن هم تغییر کند. 

هوندا هیچ اطلاعات فنی دربارهٔ  عمل‌کرد سوپرکار آینده خود منتشر نمی‌کند، اما معلوم شده که موتور ماشین ترکیبی از یک موتور شش سیلندر با تزریق سوخت مستقیم و سه موتور الکتریکی است. نیروی یکی از موتورهای الکتریکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و دو موتور دیگر چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد. قدرت قوای محرکه ان‌اس‌اکس حدود ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود. 

هوندا یک قدم به سوپرکار خود نزدیک‌تر شد

هوندا کانسپت‌های ان‌اس‌اکس را با نام آکورا نمایش می‌دهد. آکورا بخش خودروهای لوکس هوندا در آمریکا است که به طور مستقیم با مارک‌های لکسوس از تویوتا و اینفینیتی از نیسان رقابت می‌کند. این خودرو توسط استودیوی طراحی هوندا در لس‌آنجلس طراحی می‌شود و قرار است  در کارخانه‌ هوندا در ایالت اوهایو آمریکا به صورت دست‌ساز ساخته شود. به بازارهای خارج از آمریکا این خودرو با مارک هوندا فروخته خواهد شد. 

هوندا دربارهٔ قیمت ان‌اس‌اکس هم هیچ اطلاعاتی منتشر نمی‌کند اما کریس مارتین، مدیر روابط عمومی بخش آمریکای هوندا می‌گوید قیمت ماشین از نیسان جی‌تی‌آر گرانتر خواهد بود. قیمت مدل ۲۰۲۴ نیسان جی‌تی‌آر ۹۷ هزار و ۸۲۰ دلار است. 

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | هوندا | آکورا | NSX | ان‌اس‌اکس | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۰۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.