هکرها در فیس‌بوک همچنان می‌تازند

۳۰ام بهمن ، خبرگزاری‌ها- فیس‌بوک جزئیات بیشتری از حمله هکری روز جمعه به این پایگاه اینترنتی را افشا کرده و پذیرفته که این حملات بسیار پیچیده بوده است.

در حالی که مدیران فیس بوک می گویند نشانه ای در دست ندارند که ثابت کند اطلاعات شخصی کاربران به دست هکرها افتاده باشد، بعضی کاربران در این زمینه تردیدهای جدی دارند.

این حمله تنها دو هفته پس از آن رخ می دهد که توییتر مورد حملات مشابهی قرار گرفت و مدیران این پایگاه اینترنتی از ۲۵۰ هزار کاربر خود خواستند تا کلمات عبورشان را تغییر دهند. این حمله هکری سپس برای پایگاه اینترنتی های روزنامه های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال هم رخ داد.

فیس بوک در توضیحات خود افزوده که حمله به سیستم هایش از ماه قبل آغاز شده است. این حملات پس از آن رخ داد که تعدادی از کارکنان فیس بوک به وب پایگاه اینترنتیی متعلق به یک شرکت طراح برنامه های موبایل سر زدند که آلوده به کدهای مخرب بود.

با نصب این کدهای بر روی لپ تاپ های کارکنان فیس بوک مشکلاتی برای پایگاه اینترنتی یاد شده به وجود آمد. بعد از کشف این مساله لپ تاپ های یاد شده پاکسازی شدند تا از سوءاستفاده بیشتر جلوگیری شود. هنوز منشا این حملات مشخص نشده و تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.

با این همه مشخص شده موفقیت آن ناشی از یکی از آسیب پذیری های برنامه جاوا بوده است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.