هیأت انتخاب جشنواره فیلم کوتاه مطابق استاندارد جهانی معرفی شدند

هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ضمن بیان این مطلب در پاسخ به این سئوال که براساس چه معیاری این افراد به‌عنوان اعضای هیات انتخاب بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره فیلم کوتاه انتخاب شده‌اند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در گذشته هیات انتخاب در دو بخش مسابقه سینمای ملی و سینمای بین‌الملل انتخاب می‌شدند که در بخش بین‌الملل کارمندان در ستاد مرکزی انجمن، فیلم‌های این بخش را انتخاب می‌کردند.

وی در ادامه افزود: در جشنواره امسال از ۱۰۷ نماینده خارج از کشور فیلم داریم که از این تعداد نماینده، سه هزار فیلم کوتاه برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌است. از آنجا که این جشنواره در دنیا مطرح شده مختصات یک فعالیت حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که تا از همه جهات یک جشنواره استاندارد برگزار کنیم از همین‌رو تصمیم گرفتیم اعضای هیئت انتخاب در هریک از بخش‌های جشنواره را به صورت حرفه‌ای و استاندارد انتخاب کنیم.

میرزاخانی در ادامه با اشاره به این مطلب که فعالیت هیات داوران بیش از ۲۰ روز است که آغاز شده گفت: هریک از این عزیزان متخصصان سینمای بین‌الملل و از  فارغ‌التحصیلان سینما در خارج از کشور هستند؛ همچنین بزرگترین امتیاز آنها تسلط به زبان انگلیسی و برخورداری از جایگاه علمی معتبر است و قرار است از بین آثار ارسال شده ۱۰۸ فیلم انتخاب کنند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فیلم‌های خارجی متقاضی برای حضور در این جشنواره گفت: طبق آمار ارسال شده از دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه ۴۹۱ فیلم از کشور فرانسه،۲۸۱ فیلم از آلمان، ۲۶۳ فیلم از اسپانیا، ۱۸۱ فیلم از انگلستان و ۱۴۹ فیلم دیگر از برزیل متقاضی حضور در این جشنواره بوده‌اند. 

لازم به ذکر است مینو فرشچی فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک و گرافیک از کالج سانتامونیکا کالیفرینا است. وی فعالیت حرفه‌ای خود به‌عنوان فیلمنامه‌نویس را همزمان با تحصیل در رشته فیلمنامه‌نویسی در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی آغاز و پس از فارغ‌التحصیلی به فعالیت در تلویزیون پرداخت. از فیلمنامه‌های او می‌توان به ازدواج به سبک ایرانی، کاغذ بی خط و شوکران اشاره کرد.

 شهاب‌الدین عادل نیز دارای دکترای پژوهش هنر در گرایش هنرهای نمایشی است و در حال حاضر رئیس دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. مجید شیخ انصاری کارشناس ارشد رشته کارگردانی سینما؛ عضو هیئت علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است و علاوه‌بر تدریس کارگردانی فیلمنامه‌نویسی ونقد فیلم در دانشکده سینما تئاتر مدیریت گروه سینما را نیز برعهده دارد.

وی در کشور انگلستان مشغول تحصیل و تحقق در رشته فیلمسازی حرفه ای با گرایش جلو‌های بصری دیجیتال و شخصیت های مجازی برای دریافتPHD است.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.