هیات پارلمانی مجلس دومای روسیه به زودی به ایران می‌آیند

۲۶ام بهمن ،

43-60.jpg

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از سفر قریب‌الوقوع هیات پارلمانی مجلس دومای روسیه به ایران در هفته آینده به دعوت گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه خبر داد.

مهدی سنایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا در این باره اظهار کرد: هیات عالی رتبه‌ی مجلس دومای روسیه به دعوت گروه دوستی پارلمانی ایران متشکل از ۴ نماینده مجلس و به ریاست نیکلای لوویچف، نایب رییس مجلس دومای روسیه صبح دوشنبه وارد تهران می‌شوند.

وی افزود: اعضای این هیات در سفر ۴ روزه‌ی خود به ایران با وزیر امور خارجه، رییس مجلس، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه دیدار خواهند کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که نیکلای لوویچف نایب رییس مجلس دومای روسیه همزمان ریاست گروه دوستی پارلمانی با ایران را نیز بر عهده دارد، افزود: این امر نشانگر توجه مجلس دومای روسیه به رابطه با ایران و اراده مجلس دوما برای تقویت روابط با مجلس شورای اسلامی است.

به گفته‌ی سنایی این سفر در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و تعادل نظر گروه‌های دوستی پارلمانی انجام می‌شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه همچنین یاد آور شد که این هیات صبح دوشنبه در اولین روز سفر کاری خود در تهران در همایش بین‌المللی همکاری‌های منطقه‌ای ایران و اوراسیا شرکت می‌کند که این همایش به صورت مشترک از طرف مرکز مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) و دفتر مطالعات بین‌المللی وزارت خارجه با حضور وزیر امور خارجه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.