هیجان در المپیک اوج می‌گیرد/ استارت دوومیدانی کاران در لندن

به گزارش خبرآنلاین؛ دوومیدانی کاران از امروز در استادیوم المپیک رقابت می کنند. ایران هم با ۱۰ سهمیه پا به لندن گذاشته است. از ایران پرتابگران کار را شروع می کنند. امین نیک فر رکورددار پرتاب وزنه اولین نفری است که امروز مسابقه دارد. او ساعت ۱۰ صبح به وقت لندن (۱۳:۳۰ به وقت تهران) در دایره پرتاب قرار می گیرد. خودش امیدوار است دومین تجربه المپیکش موفق تر باشد: «امیدوارم این بار بهتر نتیجه بگیرم. البته نمی دانم امروز چه نتیجه ای می گیرم. پیش بینی خیلی سخت است. با این حال امیدوارم پرتابی بالای رکورد خودم یعنی ۲۰ متر و پنج سانتیمتر ثبت کنم.»

موسوی: آمده ام خوب پرتاب کنم

کاوه موسوی پرتابگر چکش ایران امروز یک ساعت بعد از امین نیک فر مسابقه دارد. او که در جمع ۴۳ پرتابگر چکش حاضر در دور مقدماتی برای فینال پرتاب می کند. با اینکه کار راحتی ندارد اما به روی خودش نمی آورد: «کار سختی ندارم. المپیک که سختی ندارد(با خنده).» او که دو ماه قبل از المپیک برای تمرین در روسیه اردو زده می گوید: «شرایطم بد نبوده تا به حال. در چهار مسابقه ای هم که پرتاب کردم، نتیجه اش بد نبوده. به هر حال همه چیز را مسابقه مشخص می کند.»

پرتابگر ارومیه ای که به قول خیلی ها در بازیهای آسیایی گوانگژو با خوش شانسی مدال نقره گرفته، شاید باز این اقبال سراغش بیاید. با این حال او می گوید: «من باید برای حضور در فینال کار سختی ندارم. استرس هم ندارم. من آماده ام. در زمین هم تمرین کرده ام. البته برنامه خاصی ندارم و با توکل به خدا جلو می روم. می دانم که خدا با ماست.» رکوردار پرتاب چکش ایران معتقد است برای تجربه به لندن نیامده: «من آمده ام تا در اینجا خوب کار کنم. امروز هم با همه توانم پرتاب می کنم. ان‌شاءا… خوب هم نتیجه می گیرم.» او با این حال نمی تواند نتیجه اش را پیش‌بینی کند:«نمی دانم چه نتیجه ای می گیرم اما ایمان دارم هر چه باشد،نتیجه خوبی است.»

ارزنده: نمی خواهم چیزی بدانم

محمد ارزنده سومین دومیدانی کار ایران است که عصر امروز مسابقه می دهد. رکوددار پرش طول ایران که دقیقه ۹۰ المپیکی شد، امیدوار است امروز هم در مسابقه اش خوب کار کند؛ هرچند زانویش درد می کند. اما خودش می گوید: «وضعیت خوبی دارم. البته سه ماهی است که با تحمل درد زانویم تمرین کرده ام. گرفتن سهمیه دردقیقه ۹۰ آمادگی بدنی ام را نشان می دهد. پس باید در المپیک هم همین نتیجه را تکرا کنم.»

ارزنده اما برای اینکه استرسی در مسابقه نداشته باشد خودش را به بی خیالی زده: «با رکورد هفت متر و ۱۷ سانتیمتر گرفتن مدال دور از دسترس نیست. اما دلم نمی خواهد به این چیزها فکر کنم تا بدون استرس مسابقه دهم. کاری ندارم چه کسی آمده و کی قهرمان دنیا و المپیک است. مهم این است که من آمده ام و می خواهم خوب بپرم.» او درباره پیش بینی نتیجه می گوید: «مسلما طلاست که همه را راضی می کند. همه مدال را دوست دارند اما الان نمی‌توانم نتیجه مسابقه ام را پیش بینی کنم. همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.