«هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» برگزیده‌ تماشاگران کرمانشاهی

تماشاگران کرمانشاهی هم فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» را به عنوان فیلم برگزیده‌شان انتخاب کردند و جایزه بهترین بازیگر مرد را هم به حمید فرخ‌نژاد دادند.

به گزارش هنرآنلاین ، در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر که شامگاه اول اسفند ماه برای اولین بار در کرمانشاه برگزار می‌شد، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد، «سر به مهر» نوشته هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت اله بهترین فیلمنامه، جایزه کارگردانی به علی غفاری برای «استرداد» رسید، حمید فرخ‌نژاد برای «استرداد» بهترین بازیگر مرد شد و جایزه بهترین بازیگر زن هم به لیلا حاتمی برای «سر به مهر» تعلق گرفت.

مریلا زارعی بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» شد و جایزه بازیگر مکمل مرد هم به سیروس کهوری‌نژاد برای «مروارید» رسید و همچنین جایزه‌ای هم به میثم فرمند بازیگر نوجوان «تنهای تنهای تنها» تعلق گرفت.

آخرین جایزه هم فیلم برگزیده تماشاگران بود که پوران درخشنده برای «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» دریافت کرد.

در ابتدای این مراسم که در میان استقبال تماشاگران کرمانشاهی برگزار شد، آفتابی مدیر کل ارشاد استان کرمانشاه توضیحاتی را دربارهٔ روند برپایی جشنواره ارائه کرد و اعلام شد: طی ایام برپایی جشنواره فیلم فجر ۲۸ فیلم در دو سینما به نمایش درآمد و ۱۳ هزار تماشاگر مخاطب فیلم‌ها بودند.

در ادامه مهدی حقیقی مدیر امور استان‌های جشنواره سی و یکم فجر در سخنانی از اول شدن کرمانشاه در میان ۱۰ استان میزبان جشنواره خبر داد و گفت: نمره برگزاری جشنواره در کرمانشاه ۲۰ است و با توجه به اینکه برای اولین سال میزبان بودند عملکردشان بسیار بهتر از استان‌هایی بود که چندین بار میزبان جشنواره بوده‌اند.

وی افزود: سال‌ها بود که این شهر از نداشتن سینما رنج می‌برد که خوشبختانه با کمک سینما شهر، کرمانشاه مجهز به دو سینمای مناسب شد.

بیانیه هیات داوران جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه را لقمان خالدی از مستندسازان قرائت کرد.

مریلا زارعی پس از دریافت جایزه‌اش که آن را از ثریا شیرزادی بازیگر پیشکسوت تئاتر کرمانشاه گرفت اظهار کرد: این جایزه برایم اهمیت بسیاری دارد چرا که آن را از دست هنرمندان محبوب کرمانشاه گرفتم. من به این جایزه و عشق شما می‌بالم.

هادی مقدم دوست هم که در ابتدا جایزه فیلمنامه را گرفته بود، جایزه لیلا حاتمی را نیز در نبود او دریافت کرد.

حمید فرخ‌نژاد پیام فیلم «استرداد» را عشق به ایران و وطن‌پرستی دانست و گفت: چیزی که شما کرمانشاهی‌ها با دفاعی که از میهن داشتید ثابت کردید.

این بازیگر جایزه نقدی‌اش را به دفتر انجمن سینمای جوانان در کرمانشاه اهدا کرد که معاون این انجمن این جایزه را گرفت.

علی غفاری کارگردان «استرداد» پس از دریافت جایزه‌اش اظهار کرد: این جایزه برایم ارزش بسیاری دارد اما اینکه در مقابل خانم درخشنده آن را می‌گیرم بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه «استرداد» تولید بسیار سختی داشت، خاطرنشان کرد: فیلم نامزد ۱۴ جایزه در جشنواره فیلم فجر شد و سیمرغ بهترین فیلم را هم در کنار چند سیمرغ دیگر دریافت کرد اما این اولین جایزه کارگردانی من است و برایم ارزش بسیاری دارد و سبب شد این شب را فراموش نکنم.

پوران درخشنده کارگردان کرمانشاهی سینمای ایران هم گفت: یاد بچگی‌هایم در این شهر افتادم. زمانی که امکانات وجود نداشت و خوشحالم فرصتی پیش آمده تا جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به کرمانشاه آمده است که بسیار خوشحالم به خصوص اینکه فیلمسازان کرمانشاهی فیلم خودشان را برای جشنواره آینده آماده می‌کنند.

وی با تقدیر از زحمات مدیر کل ارشاد کرمانشاه برای برپایی همزمان این دوره جشنواره اظهار کرد: امیدوارم این شور و هیجان تمام نشود و کرمانشاه به زودی جشنواره مستقل خودش را برگزار کند.

این کارگردان در پایان مراسم نیز که جایزه تماشاگران را دریافت کرد، آن را بسیار ارزشمند دانست.

در این مراسم همچنین از فیلم «تابستان طولانی» به کارگردانی علی خزاعی‌فر و تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی تقدیر شد و لوح تقدیری نیز از سوی مدیر کل ارشاد به محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر اهدا شد که در نبود او مهدی حقیقی این لوح را دریافت کرد.

اجرای موسیقی بومی کرمانشاه با استقبال بسیاری همراه بود.

تقدیر از عوامل استانی برگزارکننده جشنواره از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

با گذشت دقایق بسیاری از مراسم با وجود اینکه مهمانان تهرانی حاضر باید به پرواز برگشت تهران می‌رسیدند اما بازار عکس و امضا بسیار داغ بود و تماشاگران کرمانشاهی استقبال بسیاری از هنرمندان به ویژه حمید فرخ‌نژاد، مریلا زارعی و پوران درخشنده کردند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.