«هیولا» به تلویزیون حمله می‌کند

۰۶اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، دل تورو این سریال را برای شبکه اچ‌بی‌او می سازد.

«هیولا» اقتباسی از کتاب‌های مصور ژاپنی موسوم به «مانگا» است. مجموعه مصور «هیولا» را نائوکی اوراساوا در ۱۸ جلد نوشته است. فیلمنامه سریال را دل تورو به همراه استیون تامپسن، نویسنده سریال «دکتر هو» و «شرلوک» می‌نویسد.

 

فیلمنامه قسمت پایلوت (قسمت اول و آزمایشی) را تامپسن به تنهایی می‌نویسد و قرار است دل تورو آن را کارگردانی کند. اگر این قسمت نظر مدیران شبکه اچ‌بی‌او را جلب کند، ساخت فصل اول آن آغاز می‌شود.

 

«هیولا» تریلری است دربارهٔ جستجوی جهانی یک دکتر جوان به دنبال روان‌نژندترین موجود شریر تاریخ بشر. این موجود شر پسری ۱۲ ساله است. دکتر یک بار جان این پسر را نجات داده و همین سبب شده زنجیره‌ای از اتفاقات رخ بدهد، زنجیره‌ای که انتهای آن به یک نسل‌کشی عظیم ختم می‌شود. حالا دکتر می‌خواهد جلوی این فاجعه را بگیرد.

 

ابتدا قرار بود این پروژه به صورت یک فیلم سینمایی در کمپانی نیولاین ساخته شود، اما ابعاد و داستان‌های گسترده مجموعه کتاب‌های «هیولا» سبب شد دل تورو به فکر تلویزیون بیفتد. دل تورو همچنین مدت بسیاری را صرف راضی کردن اوراساوا برای رضایت دادن به اقتباس از کتاب‌هایش کرد.

 

به نظر می‌رسد با وجود موفقیت سریال‌های اقتباسی، نویسندگان هنوز هم به سریال و تلویزیون با شک نگاه می‌کنند. دی. بی. ویس و دیوید بنیوف نیز برای راضی کردن جرج آر. آر. مارتین برای ساختن «بازی تاج و تخت» بسیار سختی کشیدند.

 

سریال «هیولا» یکی از چند پروژه اخیر دل تورو است که به نظر می‌رسد بالاخره یکی از آن‌ها دارد به نتیجه می‌رسد. این کارگردان که موجودات عجیب و غریب فیلم‌هایش مثل «هلبوی / پسر جهنمی» و «هزارتوی پن» معروف می باشند، ابتدا قرار بود «قله سرخ» را بسازد.

«قله سرخ» اقتباسی از داستان «در کوه‌های جنون» نوشته اچ. پی. لاوکرافت بود و قرار بود تام کروز نقش اصلی را در آن بازی کند، اما وقتی دل تورو احتمال داد فیلم ممکن است درجه R به معنای ممنوع بودن تماشای فیلم برای اشخاص زیر ۱۷ سال بدون حضور والدین را بگیرد از پروژه جدا شد.

 

دل تورو این روزها فیلم سینمایی «حاشیه اقیانوس آرام» را آماده نمایش دارد که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است. احتمال می‌رود این فیلم سه‌بعدی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های فصل تابستان باشد.

 

ایندی وایر / ۲۵ مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.