هیچ خودرویی بدون معاینه فنی حق تردد ندارد

به گزارش دنیای خودرو به نقل از فارس سید علی رضوی در مراسم معاینه فنی خودرو، سرویس مدارس و ایمنی دانش‌آموزان که امروز در مرکز معاینه فنی نیایش برگزار شد اظهار داشت: ۹۰ درصد آلایندگی شهر توسط خودروهاست.

وی ادامه داد: براساس قانون راهنمایی و رانندگی هیچ خودرویی بدون برگه معاینه فنی حق تردد در سطح شهر را ندارد.

رضوی بیان داشت: لایحه‌ای در خصوص کنترل تمامی خودروها برای معاینه فنی توسط سیستم هوشمند تهیه شده و به شورای شهر ارسال شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی مراکز معاینه فنی گفت: بعد از تصویب این لایحه این طرح مانند طرح ترافیک با دوربین‌هایی که در سطح شهر نصب می‌شود خودروهایی که بدون معاینه فنی هستند را شناسایی می‌کنند.

رضوی یادآور شد: امسال بیش از یک میلیون دانش‌آموز به مدارس مراجعه می‌کنند و خانواده‌ها دغدغه فکری درباره رفت و آمد فرزندانشان را دارند.

وی گفت: درباره مشکلاتی که در سرویس مدارس داریم کمیته‌ای متشکل از راهنمایی و رانندگی، شهرداری، شورای شهر و مدارس برگزار شد و نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌های مناسب سرویس مدارس در سطح شهر نداریم بیان داشت: ۳۰ آیتم برای خودروی مناسب سرویس مدارس تعریف شده است و امید است شاهد استفاده از خودروهایی باشیم که مناسب سرویس مدارس باشد.

مدیرعامل ستاد مرکزی مراکز معاینه فنی گفت: یک چهارم حوادث سرویس‌های مدارس در مقابل مدرسه‌ها برای سوار و یا پیاده شدن دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.