وابستگی بی‌چون و چرای جامعه جهانی به نفت ایران

۱۳خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی ‍گفت: غرب بیش از این نمی‌تواند ایران را تحریم کند چراکه جامعه جهانی به نفت ایران احتیاج دارد و بدون شک، بالا رفتن قیمت نفت بر اقتصاد جهان تاثیرگذار خواهد بود.

“جعفر قنادباشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به طرح جدید آمریکا مبنی بر قطع ارتباط کامل ایران با بازار های نفت جهانی گفت: این پیشنهاد جدید نقطه اوج تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد ایران بوده که این امر، در راستای خط و مشی پیشین آمریکا تحت تاثیر مواضع و لابی‌های رژیم غاصب صهیونیستی اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه تصویب فشارهای بیشتر علیه ایران به بهانه مسئله هسته‌ای صورت می‌گیرد، اما در واقع غرب در صدد تحت فشار قرار دادن ایران به منظور بهره‌برداری انتخاباتی در این مقطع از زمان است.

قنادباشی تصریح کرد: آمریکا در شرایطی نیست که بتواند این  لایحه را تا به آخر ادامه دهد و این طرح تحت تاثیر لابی‌های رژیم غاصب صهیونیستی در پی اعمال فشار بر ایران شکل گرفته است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: غرب بیش از این نمی‌تواند ایران را تحریم کند چراکه جامعه جهانی به نفت ایران احتیاج دارد و بدون شک، بالا رفتن قیمت نفت بر اقتصاد جهان تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.