واحدهای صنعتی آسیب دیده از زلزله مشمول تنفس در پرداخت بدهی بانکی شدند

نعمت الله جوادی روز دوشنبه در پایان جلسه کارگروه کارشناسی ستاد تسهیل استان گفت: در زلزله شهرستان های اهر، ورزقان و هریس بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی آسیب جدی دیده اند اما درصد آسیب ها متفاوت است.

وی اعلام کرد: ۳۳ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان هریس در شهرک صنعتی بیلوردی از زلزله آسیب جدی دیده اند که نیازمند کمک هستند.

جوادی با قدردانی از همراهی بانک های عامل با واحدهای آسیب دیده اظهار امیدواری کرد: مساعدت های لازم از طرف ادارات امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت شهرک های صنعتی، آب و فاضلاب، برق منطقه ای و شرکت گاز نسبت به حل مشکلات واحدهای آسیب دیده به عمل آید.

وی همچنین گفت: به منظور کمک به واحدهای تولیدی برای ساخت و ساز و ترمیم آسیب های ناشی از زلزله پس از برآورد هزینه های وارده توسط کارگروهی متشکل از نماینده فرمانداری هریس، نماینده بخش های ساختمان و ماشین آلات بانک های عامل، کارشناسان نظام مهندسی ساختمان، شرکت شهرک های صنعتی استان و نماینده دبیرخانه ستاد تسهیل، در حداقل زمان ممکن اعتبارات لازم توسط بانک های عامل از محل منابع داخلی بانک ها با لحاظ کردن هزینه های بیمه و یا سایر منابع تامین می شود.

وی افزود: شرکت های آب و فاضلاب، برق و گاز با توجه به نبود فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی فعلا از قطع انرژی واحدهای مربوطه به علت بدهی قبلی خودداری خواهند کرد.

مسوول دبیرخانه ستاد تسهیل استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصوبات جلسه ستاد تسهیل بعد از طرح در ستاد تسهیل استان و تایید قابل اجراست، گفت: تلاش بر این است برای کمک به واحدهای آسیب دیده از زلزله از کانال های مختلف اعتباراتی تامین و جذب شود.

جوادی گفت: عمده آسیب های وارده به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مربوط به ساختمان های اداری واحدها می باشد و نیز در بیشتر موارد سالن های واحدها نیز آسیب دیده اند که نیازمند بازسازی اساسی هستند.

وی همچنین اظهار کرد: ماشین آلات، مواد اولیه برخی واحدها، محصولات ساخته شده و نیمه ساخته شده آنها آسیب جدی دیده اند.

۷۲۳۲/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۱۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.