واردات خون های غیراستاندارد از سنگاپور؟!

۳۱فروردین۱۳،

ک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از واردات خون های غیراستاندارد از سنگاپور خبر داد و گفت: سبب این موضوع، کمبود بودجه سازمان انتقال خون ایران و ضعف نظارتی وزارت بهداشت و درمان است.

: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از واردات خون های غیراستاندارد از سنگاپور خبر داد و گفت: سبب این موضوع، کمبود بودجه سازمان انتقال خون ایران و ضعف نظارتی وزارت بهداشت و درمان است.

 عابد فتاحی در واکنش به واردات خون‌های غیراستاندارد از کشور سنگاپور توسط سازمان انتقال خون گفت: رخ دادن چنین اتفاقی مایه تأسف بوده و مسئولان ذیربط باید پاسخگوی عملکرد ضعیف‌شان باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون سازمان انتقال خون برای انجام وظایفش با کمبود اعتبار روبرو است افزود:‌ این کمبود بودجه سبب شده که این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اقدام به خرید محصولات بی‌کیفیت در کشور کنند.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم بروز اتفاقاتی مانند واردات خون‌های بی کیفیت تأثیر بسیار نامطلوبی بر وضعیت روانی جامعه گذاشته و سبب نگرانی مردم می‌شود گفت: از طرف دیگر متأسفانه کشورهای صادرکننده محصولات بهداشتی و درمانی از تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه ایران و سوء مدیریت مسئولان استفاده کرده و محصولات بی‌کیفیت را به کشور فروخته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه هیچ یک از مسئولان نباید زیر بار خرید محصولات بی‌کیفیت حوزه سلامت بروند، تصریح کرد: مسئولان باید برای بهبود وضعیت اقتصادی سازمان انتقال خون، ردیف اعتبار مجزایی در بودجه‌های سالیانه ایجاد کنند.

وی با انتقاد از فعالیت دلالان در بازار خرید و فروش فرآورده‌های خونی یادآور شد: متأسفانه این دسته از اشخاص به هیچ وجه به کیفیت محصولات توجهی نمی‌کنند و تنها به‌دنبال کسب سود بیشتر می باشند. این در حالی است که فرآورده‌های خونی جزء محصولاتی است که کیفیت آن با جان و سلامت مردم مرتبط است.

فتاحی با تأکید بر اینکه متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در چند وقت اخیر ابزار نظارتی خود را به طور کامل رها کرده‌ است، گفت: متأسفانه این وزارتخانه مردم را در حوزه بهداشت و درمان رها کرده و تنها به دنبال امور حاشیه‌ای است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این کمیسیون موضوع خون‌های غیراستاندارد را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: به‌طور حتم این موضوع یکبار برای همیشه باید حل شود از این‌رو این کمیسیون پیگیر این موضوع است.

خانه ملت نوشته است: ماجرای کالاهای سلامت مشکل‌دار و محصولات غیراستاندارد چند سالی می‌شود که بلای آرامش روانی مردم کشورمان شده و این بار انتشار یافتن گزارش‌هایی از حساسیت بیماران تالاسمی به کیسه‌های خون فیلتردار سنگاپوری، حساسیت جامعه را برانگیخته است.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.