واردات کیلویی تجهیزات شبکه به کشور

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک واردکننده تجهیزات شبکه و مخابراتی گفت: نگرش غیراصولی و تصدی‌گری سنتی در واردات و گمرکات، نبود آزمایشگاه‌های مناسب، کندی و گاهی اوقات ناکارآمدی روند بررسی کیفیت، دردآورترین مشکل واردات در این حوزه است.
حسین عطرسایی در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: نگرش غیراصولی و تصدی‌گری سنتی در امور واردات و گمرکات، دردآورترین مشکل واردات تجهیزات شبکه و مخابراتی است.
 
این فعال بازار IT با اشاره به مشکل تعیین تعرفه گمرکی تجهیزات شبکه براساس وزن و کیلوگرم، توضیح داد: برای مثال روال و تعرفه ترخیص سوئیچ شبکه از گمرک، این طور است که هر چه وزن سوئیچ بیشتر باشد، باید گمرکی بیشتری پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: در نتیجه هزینه ترخیص یک سوئیچ ۲۴ پورت غیرمدیریتی تقریبا برابر سوئیچ ۲۴ پورت حرفه ای با مبدا ساخت معتبر تر و ده ها قابلیت لایه دو و سه شبکه است. حال آنکه این دو کالا تفاوت قیمت بسیاری دارند.
 
مدیرعامل دانیار همچنین با اشاره به دیگر مشکلات واردکنندگان در زمان بررسی و اخذ استاندارد کالا، افزود: روند بررسی و استاندارد کالاهای وارداتی ملال آور و قوام نیافته است.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه یکی از مدافعان بررسی فنی و کیفی و ممانعت از ورود کالای بی کیفیت هستم؛ اما بارها از روند اداری متضرر شده ام.
 
این واردکننده تجهیزات شبکه و مخابراتی تصریح کرد: نبود آزمایشگاه های مناسب و متولی گری دولتی، روند بررسی کیفیت را طولانی و گاهی اوقات ناکارآمد کرده که سبب بروز ضایعات مالی و حیثیتی فراوان برای شرکت ها و تعویق پروژه ها می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.