واردات ۱۲ میلیون دُز واکسن دانش‌آموزی کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر از واردات ۱۲ میلیون دُز واکسن دانش آموزی کرونا خبر داد.

واردات ۱۲ میلیون دُز واکسن دانش‌آموزی کرونا

به گزارش ممتاز نیوز، کریم همتی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا از سوی این جمعیت ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده روند واردات واکسن و تزریق آن با شتاب و سرعت بالایی در حال انجام است و شرایط خوبی بر روند واکسیناسیون حاکم شده است به طوری که ما در همین هفته پنج میلیون دوز واکسن جدید کرونا و طی هفته آینده نیز دو محموله شش میلیون دوزی واکسن کرونا ویژه دانش آموزان یا به عبارتی افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله را وارد کشور خواهیم کرد.

همتی افزود: از ۱۰ مهر ماه تا ۱۰ آبان ماه یعنی معادل ماه اکتبر میلادی ۶۰ میلیون دُز واکسن جدید کرونا وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بنا بر اعلام مسئولان وزارت بهداشت حدود نیمی از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند، گفت: با توجه به تولید واکسن داخلی و همچنین واردات انجام شده از سوی هلال احمر امیدواریم با واردات محموله های اخیر واکسن از سوی جمعیت هلال احمر بیش از ۷۰ درصد هموطنان مان در برابر کرونا واکسینه شوند.

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مراکزی را نیز برای تزریق واکسن در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار داده است، گفت: امیدواریم که با سرعت بیشتری شاهد تکمیل واردات و تزریق واکسن به تمام شهروندان باشیم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: در این خصوص مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید تصمیم بگیرند اما همان طور که گفتم ما در فاز نخست ۱۲ میلیون واکسن را برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال طی دو محموله شش میلیون دُزی وارد کشور خواهیم کرد که انشاءالله به دانش آموزان تزریق می شود اما در مورد بازگشایی حضوری مدارس وزارت آموزش و پرورش باید تصمیم بگیرد.

همتی درباره زمان واردات واکسن ویژه دانش آموزان نیز گفت: این واکسن ها در دهه اول مهرماه وارد کشور خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسش درباره اینکه آیا هلال احمر رایزنی برای واردات دوز سوم واکسن کرونا انجام داده یا خیر، گفت: آنچه که در مجامع علمی و جهانی مطرح می شود این است که دوز سوم یا دُز یادآور در صورت لزوم با فاصله ۹ ماه باید تزریق شود. اما در حال حاضر این موضوع مطرح نیست و ما امیدواریم که بتوانیم روند مرحله اول و دوم واکسیناسیون را انجام دهیم.

همتی درباره اینکه آیا تاکنون عارضه ای از واکسن های وارداتی کرونا از سوی جمعیت هلال احمر گزارش شده یا خیر، گفت: نظارت بر سلامت و توزیع واکسن بر عهده وزارت بهداشت است اما تاکنون هیچ گونه موردی از عارضه چشمگیر از این واکسن ها گزارش نشده و همان عوارض طبیعی و عادی واکسن بوده است.

وی در خصوص تأمین مالی خرید واکسن نیز گفت: تأمین منابع ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی انجام شده و انصافا وزارت امور خارجه نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشت. به طوری که ما در زمینه واردات واکسن مشکل خاصی نداریم.

هلال احمر در بودجه ۱۴۰۰ مشکلی ندارد

همتی در پاسخ به پرسشی درباره وجود مشکل در تأمین بودجه سال ۱۴۰۰ این جمعیت گفت: ما در تأمین مالی بودجه مشکل خاصی نداریم و گرچه ممکن است رقم بودجه کمی دیرتر اختصاص پیدا کند که همواره نیز این وضعیت وجود داشته اما مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش درباره جایگزینی چهار عضو جدید شورای عالی هلال احمر از سوی رئیس جمهور گفت: در این خصوص مکاتبات انجام شده و امیدواریم به زودی چهار عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر از سوی رئیس جمهور معرفی شوند تا به سرعت بتوانیم در هفته های آتی جلسه مجمع عمومی و سپس جلسه شورای عالی را برگزار کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اینکه آیا چهار عضو معرفی شده از سوی دولت دوازدهم تا زمان معرفی اعضای جدید از سوی دولت فعلی در شورای عالی حضور دارند یا خیر نیز گفت: با توجه به اینکه این افراد عضو حقوقی بودند با پایان دوران مسئولیت شان نیز دیگر در این بخش ها حضور ندارند.

همتی در پاسخ به پرسشی درباره عدم تشکیل هفت ماهه جلسات شورای عالی نیز گفت: ما یکبار از عزیزان دعوت کردیم که متاسفانه چند نفری حضور پیدا نکردند. پس از آن نیز یکسری مشکلات مربوط به اعضا و پس از آن نیز مسائل مربوط به تغییر دولت مطرح شد که حدود سه یا چهار ماه این روند طول کشید اما امیدواریم با معرفی اعضای جدید به سرعت این جلسات برگزار شود.

واردات ۸۰ درصد واکسن های کرونا توسط هلال احمر

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از همان ابتدا بدون آنکه وارد مخاصمات حزبی، سیاسی و جناحی شود در کنار مردم بود گفت:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت حضور بیشتری نیز در کنار مردم داشت، یکی از بزرگترین کارهایی که از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد اقداماتی بود که در دوران جنگ تحمیلی انجام دادیم. ما پنج مرکز امداد جبهه را تأسیس کردیم و اقدامات زیادی را در امدادرسانی به رزمندگان، انتقال مجروحان، امدادرسانی به غیرنظامیان، آواربرداری، پیگیری امور اسرا، پیگیری امور مفقودشدگان و… انجام دادیم.

همتی افزود: درباره اسرا تنها مکاتبات ما با بیش از ۸۰ هزار نفر از خانواده این افراد به شکل مکتوب وجود دارد.

وی افزود: در دوران کرونا نیز هلال احمر با همان رویکرد وارد عمل شده و اگر امروز اعلام شده که نیمی از مردم کشورمان در برابر کرونا واکسینه شده اند باید اعلام کنم که ۸۰ درصد از محموله های واکسن را جمعیت هلال احمر وارد کشورمان کرده و ما به این اقدامات مان ادامه خواهیم داد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: امروز در هر جایی از کشور که فردی از بیماری کرونا نجات پیدا کند گرچه اسمی از همکاران ما در نجات او نخواهد بود اما نزد خداوند این اجر محفوظ خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.