واعظی: این روزهای سرنوشت‌ساز زمان مناسبی برای تسویه حساب‌های کهنه سیاسی نیست

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در روزهایی که کشور بیش از همیشه به وحدت، انسجام و یکپارچگی برای مقابله با بیماری عالم‌گیر کرونا نیازمند است، طرح موضوعات انحرافی و دامن زدن به بگومگوهای بی‌ثمر سیاسی، گامی آشکار در جهت تضعیف مدیریت بحران و هدررفت توان است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: در روزهایی که کشور بیش از همیشه به وحدت، انسجام و یکپارچگی برای مقابله با بیماری عالم‌گیر کرونا نیازمند است، طرح موضوعات انحرافی و دامن زدن به بگومگوهای بی‌ثمر سیاسی، نه تنها کج‌سلیقگی است که گامی آشکار در جهت تضعیف مدیریت بحران و هدررفت توان و تمرکزی است که تمام و کمال باید صرف حفاظت از جان مردم شود.

در حال حاضر بیماری کووید۱۹ مهم‌ترین مسئله و اولویت نخست نظام حکمرانی کشور اعم از دولت و سایر قوا و نیروهای مسلح است. آنهایی که این روزهای سرنوشت‌ساز را زمان مناسبی برای تسویه حساب‌های کهنه سیاسی می‌دانند، دچار خطای محاسباتی شده‌اند؛ وقتی مسئله جان مردم در میان است، هرگونه حاشیه‌سازی و پرداختن به فرعیات، بی‌تردید منجر به انزجار و رویگردانی مردم خواهد شد نه اقبال آنها.

با این همه،‌ خدمت هموطنان عزیزی که ممکن است برخی ابهام‌آفرینی‌ها ذهن‌شان را مکدر کرده باشد، عرض می‌کنم که دولت از همان ابتدای تشخیص قطعی ورود بیماری به ایران، ستاد ملی کرونا را تشکیل داد و تصمیمات متعددی با محوریت این ستاد و با نظر متخصصان امر اتخاذ شد؛‌ تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن مقدسه، اجتماعات مذهبی،‌ فرهنگی و ورزشی از جمله این تصمیمات بود که از همان روزهای ابتدایی بحران،‌ در ستاد ملی مصوب و توسط دولت اجرایی شد.

مدیریت بحران در تمام این روزها بر عهده شخص رئیس‌جمهور بوده و ایشان حتی لحظه‌ای از این مسئله غافل نبوده‌اند. بعنوان مثال در هفته اول فروردین دکتر روحانی دو جلسه ستاد ملی کرونا، دو جلسه هیات دولت با محوریت کرونا و یک جلسه ستاد اقتصادی کرونا را مدیریت کرده است. افزون بر آن، وی تاکنون ۲۴ ویدئوکنفرانس با استانداران و روسای ستادهای استانی مقابله با کرونا، ۹ ویدئوکنفرانس با بیمارستان‌ها ومراکز درمانی و ۹ ویدئوکنفرانس با مراکز خدمت‌رسان و واحدهای تولیدی داشته است. تقریبا همین برنامه با فشردگی و تراکم مشابه در هفته دوم هم برقرار بوده است.

نه فقط رئیس دولت، بلکه بدنه دولت تمام تمرکز و توان و امکانات خود را برای غلبه بر کرونا بسیج کرده است و امیدواریم با همراهی مردم بر این بحران فائق آییم. این مهم البته مستلزم یاری همه ارکان کشور است؛ هرگونه تشتت در این مقطع که کشور توامان با کرونا و تحریم در حال جنگ است، نتایج جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد و امیدواریم همه نیروهای سیاسی، با درک این مسئله،‌ به جای تعمیق شکاف‌ها، بحران کرونا را به فرصتی برای پر کردن شکاف‌ها، نمایش انسجام و خدمت بی‌منت به مردم تبدیل کنند. دولت نیز در همین مسیر حرکت می‌کند و چشم‌انتظار یاری همه جریان‌ها و نیروهای موثر سیاسی کشور است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.