والدین کلاس‌اولی‌ها بخوانند

نوع پوشاک کودک در سال‌های آغاز دبستان می تواند تاثیر زیادی در انتخاب‌های بعدی او در سنین بالا بگذارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایران‌صدا، کودکی که اولین‌بار از خانه و خانواده جدا شده و مدتی را در محیط بیرون از خانه به سر می‌برد، در معرض آموزش دانش‌ها و مهارت‌های مختلف و نیز شیوه‌های برخورد با دیگران و رفتار جمعی است، لذا باید ترتیبی اتخاذ کنیم که ارتباطات او، پدر و مادرش و نیز معلم، مدرسه و محیط محل تحصیل و سکونت او از هر لحاظ با هم در تعامل باشد.
اگر همراه کودک به مدرسه می‌آیید، به‌موقع حاضر شوید. فراموش نکنید زودرسیدن و انتظار کشیدن زیاد هم، ممکن است باعث خستگی و تشویش کودک شود.
ضمن همراهی، به او بیاموزید که وجود شما را به عنوان یک همراه موقت بپذیرد تا مراقبت شما موجب اتکای بیش از اندازه او به شما نشود. خوابیدن به‌موقع و کافی اهمیت زیادی دارد.
دقت کنید کودک غذایش را به‌موقع خورده و به اندازه کافی استراحت کرده باشد. اگر فرزندتان از هم اکنون که آغاز ورود به دبستان است با لزوم برنامه ریزی و رعایت نظم و انضباط آشنا شود، بدون شک در آینده از مشکلات ناشی از بی‌نظمی رنج نخواهد برد.
کفش و لباس او باید خارج از منزل تمیز و مناسب بیرون باشد. بکوشید از لباس‌های دارای آرم و نشانه و نیز عکس‌های خارجی استفاده نکنید.
نوع پوشاک کودک در سال‌های آغاز دبستان می تواند تاثیر زیادی در انتخاب‌های بعدی او در سنین بالا بگذارد. دنیای بچه‌ها، دنیای رنگی و سرشار از تخیل است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.