وام‌های ویژه جهت بافت‌های فرسوده در تهران

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از رایزنی و برنامه‌ریزی برای تسهیل وام‌های ویژه جهت بافت‌های فرسوده در تهران خبر داد.
به گزارش تفسیری بینا، علیرضا جعفری در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه فارس با اشاره به اینکه بحث زلزله از موضوعات بسیار مهم برای هر جامعه است، اظهار داشت: در خصوص مباحث زلزله باید اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش خسارات زلزله انجام داد.
وی تصریح نمود: به طور کلی متولی هر گونه اقدام و اجرای برنامه در خصوص زلزله، سازمان مدیریت بحران شهری است اما در این خصوص سایر دستگاه‌ها از جمله نوسازی شهر تهران همکاری لازم را انجام می‌دهند.
جعفری بیان داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که می توان در خصوص کاهش خسارات زلزله انجام داد نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده است که در این خصوص شهرداری تهران در چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از اقداماتی بوده که شهرداری تهران انجام داده است که این هم توانسته است تا حد بسیاری مشکلات بافت‌های فرسوده را برطرف کند.
وی تأکید نمود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه ما مکلف هستیم سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده را نوسازی کنیم که البته در این بخش با کمبود اعتبار روبرو هستیم اما سعی می‌شود تسهیلاتی که در این بخش ارائه می‌شود به سرعت به شهروندان پرداخت شود.
جعفری اضافه نمود: یکی از اقداماتی که شهرداری تهران در بازسازی بافت‌های فرسوده انجام داده است این است که در حوزه عوارض و پرداخت آن و همچنین صدور پروانه ،تسهیلاتی را برای شهروندان در نظر گرفته است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.