وام ۲۰ میلیونی اشتغال

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع)با اشاره به اینکه در حال حاضر۹۰۰هزار نفر در صندوق حساب پس‌انداز باز کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ درصد مهرورزان می باشند گفت: برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیونی خوداشتغال داشتن یک مهارت شرط است.

مهدی حسین نژاد در گفت‌وگو با  تسنیم، با تاکید بر اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) حامی حوزه اشتغال و کارآفرینی است و تلاش می‌کند بهترین و بیشترین خدمات را به جامعه ارائه کند گفت: حساب مهرورزان از سال قبل در صندوق طراحی شده است و در حال حاضر ۹۰۰هزار نفر حساب پس‌انداز باز کردند که حدود ۳۰ درصد آنها مهرورز می باشند یعنی تقاضای وام ندارند.

 وی ادامه داد: این اشخاص به منظور حل مشکلات ازدواج جوانان کشور حساب پس‌انداز بدون توقع وام باز کرده‌اند در این راستا از خیرین دعوت می‌کنیم تا در ارائه تسهیلات اشتغال و ازدواج جوانان سهیم شوند. 

 حسین نژاد بیان کرد: با وجود اینکه مراجعین ما در طول سال برای دریافت تسهیلات بسیار  بسیار می باشند، امکان پاسخگویی صندوق بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سال نیست، بنابراین خیرین می‌توانند پس از بازکردن حساب، اشخاصی را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند تا به آنها وام ارائه شود، این طرح برای آن دسته از خیرانی است که نمی‌خواهند خود مستقیم پول در اختیار اشخاص بگذارند.

 وی با بیان اینکه خیرین هر زمان که بخواهند سرمایه‌‌هایشان قابل بازپرداخت است افزود: تاسیس باشگاه کارآفرینی مجازی، اعتبارات خرد و حساب مهرورزان از جمله برنامه‌هایی است که در آینده نزدیک در دستور کار داریم.

حسین‌نژاد در بیان خدمات باشگاه کارآفرینی مجازی به کارآفرینان بیان کرد: خدمات آموزشی، ارزیابی طرح‌های کسب و کار، مشاوره شغلی آنلاین، ایجاد بازارچه برای عرضه تولیدات و محصولات کارآفرینان به متقاضیان از جمله خدمات این باشگاه است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) تاکید کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی پیش‌بینی کرده‌ایم که طی‌روزهای قبل به استان‌های کشور ابلاغ شده است که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 وی دربارهٔ طرح ملی آموزش و اشتغال نیز افزود:این طرح را با معاونت امور تعاون وزارتخانه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز دنبال می‌کنیم  که هر کدام بحث آموزش، ساماندهی و حمایت از کارجویان و مهارت دیدگان را بر عهده داریم.

 حسین نژاد با تاکید بر اینکه صندوق مهر امام رضا از سال قبل چندصدپشتیبان مشاغل خانگی را مورد حمایت قرار داده است بیان کرد: سمت‌وسوی این صندوق از پرداخت وام‌های انفرادی به وام‌های گروهی تغییر یافته است و این حمایت نیز در آن راستا بود.

 مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) تصریح کرد: در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال زایی سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام آمادگی کرد و مقرر شد تا کارگاه‌هایی که هم اکنون در حالت نیمه تعطیل هستد و از دور آموزش خارج شده‌اند، تحت عنوان کارگاه آموزش اشتغال با همکاری کارشناسان اهل فن به کار گرفته شوند که در این مسیر مهارت دیدگان اصلی در بازار کار شناسایی می‌شوندو می‌توانند پس از آموزش اشخاص جویای کاررا در قالب تعاونی یا به شکل انفرادی آموزش دهند  و به اشخاص ماهر, سرگروه و پشتیبان تبدیل شوند.

وی در بیان ارائه تسهیلات به طرح‌های کارآفرینان گفت: ۲۰ درصد کل اعتبارات به طرح‌های کارآفرینانه پرداخت می‌شود. امسال  تسهیلات مشاغل خانگی از ۳ میلیون به ۵ میلیون و خود اشتغالی در شهرهای کوچک از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون و در شهرهای بزرگ به ۲۰ میلیون افزایش یافت.

حسین‌نژاد دو شرط اساسی پرداخت تسهیلات را بیکار بودن فرد و داشتن مهارت دانست و تاکید کرد: در این زمینه از بیمه‌ها استعلام گرفته می‌شود و بررسی محلی صورت خواهد گرفت و همچنین اشخاصی می‌توانند از تسهیلات بهرمند شوند که دارای مهارت در یک رشته باشند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.