وام ۲۰ میلیون تومانی دولت برای راه‌اندازی پیش‌خوان

وام ۲۰ میلیون تومانی دولت برای راه‌اندازی پیش‌خوان

معاون پشتیبانی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری از اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی دولت برای راه‌اندازی دو هزار دفتر پیشخوان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد بزرگیان در این باره عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر آن است که تا پایان سال ۹۱ تعداد دفاتر پیشخوان از ۱۸ هزار دفتر به مرکز ۲۰ هزار دفتر افزایش یابد و در این راستا برای افرادی که به تاسیس چنین دفاتری اقدام کنند، وامی ۲۰ میلیون تومانی به ازای به‌کارگیری حداقل دو نیرو اعطا خواهد شد.

بزرگیان که در افتتاحیه پنجمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک صحبت می‌کرد، در عین حال از طراحی نرم‌افزاری به‌نام سیتاد در کارگروه فاوا ریاست جمهوری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی و استفاده از این نرم‌افزار یکپارچه‌سازی دستگاه‌های مختلف عملیاتی شود.

وی در عین حال عنوان کرد: نظام اداری الکترونیک موجب شفاف‌سازی فعالیت‌های اداری می‌شود و با این شیوه مدیران به راحتی می‌توانند بر کارکرد تک‌تک اعضای اداره‌ خود نظارت داشته باشند.

معاون پشتیبانی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در ادامه صحبت‌های خود نیز از تلاش برای راه‌اندازی سامانه‌ی ثبت امضاء الکترونیکی خبر داد و گفت: یکی از زیرساخت‌هایی که با جدیت به دنبال ایجاد آن هستیم و باید در این زمینه مرکز ثبت احوال و وزارت بازرگانی هم ما را یاری کند، بحث سامانه‌ی امضاء الکترونیکی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یاد‌آور شد: در هفته‌ی دولت پورتال iranmardom.ir به مردم معرفی خواهد شد و در ابتدای کار این پورتال به ارائه‌ و خدمت به مردم خواهد پرداخت که از میان این خدمات دو خدمت که به دریافت مجوز الکترونیکی برگزاری همایش‌ها و سامانه‌ی مشاوره‌ی مدیریتی الکترونیکی مربوط می‌شود، جزو خدماتی هستند که به خود ما مربوط می‌شوند.

بزرگیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد تا پایان سال ۹۱، ۲۰۰ خدمت الکترونیکی به مردم ارائه شود و یاد‌آور شد: در سال ۹۰ هم ۳۵۰ خدمت الکترونیکی ارائه شده و لازم است تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه این خدمات به ۱۰۰۰ خدمت برسند و بدین ترتیب ۷۰ درصد از فعالیت‌های اداری الکترونیک شود.

معاون پشتیبانی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری هم‌چنین اظهار کرد: در شرایط فعلی تاکید ما بر این است که بحث نقشه الکترونیک را عملیاتی کنیم و در این زمینه دست نیاز ما به سمت بخش خصوصی دراز است، چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام این موارد را پیگیری کند و این موارد بهترین بازار برای شرکت‌‌های ‌IT محسوب می‌شوند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.