وام ۳۵ میلیونی رونق ایجاد می‌کند نه تورم

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران بر لزوم اعطای وام مسکن به سازندگان تاکید کرد و گفت: وام ۳۵ میلیون تومانی خرید مسکن تاثیر چندانی در بازار ندارد.

به گزارش ممتاز ؛ ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به افزایش وام مسکن به ۳۵ میلیون تومان و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: اگر تعداد این وام‌ها محدود نباشد می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار شهرهای کوچک‌تر بگذارد اما برای شهرهای بزرگ تاثیر چندانی ندارد.

وی افزود: طی سال‌های قبل وام ۱۸ میلیون تومانی و پس از آن ۲۰ میلیون تومانی برای خرید خانه در نظر گرفته شد که با ساخت‌وساز مسکن مهر همراه شد و این وام‌ها چندان در بازار تاثیر‌گذار نبودند.

به گفته‌ رهبر وام ۳۵ میلیون تومانی مسکن به اندازه‌ای نیست که بازار مسکن را تکان دهد و سبب تورم بازار شود؛ شاید این وام‌ها بتواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: بهتر است وام مسکن به صورت وام ساخت به تولید‌کنندگان داده شود تا پیش از تقاضا و نیاز بازار تعداد واحد مسکونی افزایش یابد و عرضه با تقاضا همسو شود.

رهبر با بیان این‌که ممکن است وام مسکن بازار قیمتی را از رکود خارج کند، گفت: وام مسکن می‌تواند تولید‌کنندگان را به ساخت‌وساز تشویق کند و انگیزه‌ تولید را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: شاید وام خرید مسکن در کوتاه‌مدت موثر باشد اما وام ساخت می‌تواند در بلند‌مدت و در عرضه‌ مسکن تاثیر‌گذاری بیشتری داشته باشد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان استان تهران افزود: با توجه به متوسط قیمت هر متر آپارتمان در شهر تهران شاید مقدار وام‌های فعلی به ۱۰ درصد هزینه کل یک آپارتمان برسد و این وام‌ها برای اطراف شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک‌تر تاثیر بیشتری دارند.

رهبر معتقد است: در صورت محدود نبودن تعداد وام ۳۵ میلیون تومانی مسکن این وام‌ها بر بازار مسکن موثر است و رونق ایجاد می‌کند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.