واکنش آمریکا به سقوط ارزش ریال در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد کاهش ارزش ریال به معنای موفقیت فشارهای بین‌المللی و شدیدترین تحریم‌هایی است که جامعه بین‌المللی تاکنون علیه ایران اعمال کرده است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد کاهش ارزش ریال به معنای موفقیت فشارهای بین‌المللی و شدیدترین تحریم‌هایی است که جامعه بین‌المللی تاکنون علیه ایران اعمال کرده است.
 
 «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه مدعی شد: از دیدگاه ما، کاهش ارزش ریال نشان‌دهنده موفقیت فوق‌العاده فشار بین‌المللی است که ما بر اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم. ایران تحت فشار زیادی قرار دارد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران به شدت از سیستم مالی جهانی دور شده و بخش اعظم نفت ایران از بازار خارج شده است. پول رایج ایران سقوط کرده و شرکت‌ها در سراسر جهان از معامله با شرکت‌های ایرانی خودداری می‌کنند.

 این‌ها، شدیدترین تحریم‌هایی است که جامعه بین‌المللی اعمال کرده و این تحریم‌ها برای وادار کردن ایران برای توجه کردن به اهمیت توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بسیار حائز اهمیت است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: فکر نمی‌کنیم اگر ایران تحت فشار قرار نگیرد، پای میز مذاکره با ۱+۵ حاضر شود.

برخی مقامات پس از مذاکرات هفته گذشته در سازمان ملل، گفتند، اتحادیه اروپا و آمریکا اکنون در حال بررسی تشدید تحریم‌ها هستند و در عین حال به دنبال منصرف کردن اسرائیل از حمله به ایران هستند.

 اتحادیه اروپا اولین گروهی است که قصد دارد تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد. یک دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات ۱+۵ با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: گام بعدی که بر می‌داریم تشدید تحریم‌هاست.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.