واکنش ارز به انتصاب رییس بانک مرکزی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 واکنش ارز به انتصاب رییس بانک مرکزی

واکنش ارز به انتصاب رییس بانک مرکزی

ممتازنیوز: در پی انتشار سند موافقت مجمع بانک مرکزی با رییس کلی ولی اله سیف، بازار آزاد ارز با نوسان صعودی نرخ دلار مواجه شده است.

به گزارش ممتازنیوز، بازار آزاد ارز امروز با نرخ ۳ هزار و ۱۲۵ تومانی برای دلار بازگشایی شد، مطابق برخی گزارش ها، این نرخ تا پیش از ظهر امروز تا ۳ هزار و ۹۰ تومان کاهش یافته بود. ظهر امروز و با انتشار سند موافقت مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک مرکزی با رییس کلی ولی اله سیف بر بانک مرکزی، بازار ارز اسیر نوسان قیمت با هدف گیری نرخ ۳ هزار و ۱۱۰ تومان شده است.
فعالان بازار علت این امر را انتشار گفتگوی روز پنجشنبه ولی اله سیف در کسوت مدیرعاملی بانک کارآفرین می دانند. در این گفتگو سیف از قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ تومانی دلار تلویحا حمایت کرده و آن را بیراه ندانسته است.
بازار آزاد ارز، این اظهار نظر را اولین پیام رییس کل احتمالی بانک مرکزی در جهت حفظ نرخ فعلی یا افزایش آن دانسته اند. به طوری که در جریان نظرسنجی خبرآنلاین در مورد پیش بینی نرخ دلار، درصد پیش بینی کنندگان افزایش نرخ دلار ابتدا ۱۳٫۶ درصد بود ولی در لحظه مخابره این گزارش به ۱۳٫۷ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است، با توجه به این که مجمع فوق العاده بانک مرکزی روز چهارشنبه گذشته برگزار شده، در این روز نرخ دلار آزاد ۳ هزار و ۱۰۰ تومان بوده ولی روز پنجشنبه این نرخ تا ۳ هزار و ۱۲۰ تومان بالا رفت.
به گزارش خبر آنلاین،فعالان بازار علت مقاومت بازار در برابر افت قیمت ها را انتصاب یک بانکدار به رییس کلی بانک مرکزی می دانند. تجربه ای که در مورد محمود بهمنی سرنوشت گرانی فزاینده برای دلار را رقم زد. البته برخی فعالان بازار هنوز بر این باورند که با صدور حکم قطعی سیف و خروج بهمنی از بانک مرکزی باید منتظر کاهش قیمت دلار بود، افتی که اگر یک اقتصاددان مجرب در حوزه بازار پول جایگزین او می شد، بیشتر پیش بینی می شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.