واکنش به افزایش وام ساخت و ساز

۰۶خردادماه،

به گزارش نوساز، نبی‌اله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه افزایش وام ساخت و ساز مسکن نمی‌تواند تاثیر بسیاری در کاهش قیمت‌ها داشته باشد، گفت: افزایش وام مسکن هرچند می‌تواند سبب رونق ساخت و ساز مسکن شود، اما به نظر نمی‌رسد بتواند قیمت مسکن و یا نرخ اجاره بها را کاهش دهد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسکن یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز تمامی اشخاص جامعه است، افزود: در شرایط کنونی نرخ اجاره بها مسکن با افزایش قابل توجهی مواجه شده که توجه و نظارت هرچه بیشتر دولت را می‌طلبد، چراکه مردم شاید بتوانند با صرفه جویی تورم موجود در کشور را تحمل کنند، اما هیچ فردی بدون داشتن یک سرپناه و مسکن مناسب نمی‌تواند زندگی شایسته‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: هرچند ممکن است افزایش وام مسکن تورمی در بازار مسکن ایجاد نکند، اما معضلات بخش اجاره بها مسکن را نمی‌توان با چنین گزینه‌هایی حل کرد، لذا دلایل افزایش قیمت مسکن نیاز به ریشه یابی کلی و اصولی دارد.

احمدی با بیان اینکه مسکن مهر یکی از طرح‌های موفق دولت بوده است، اظهار داشت: پروژه مسکن مهر از جمله طرح‌های موفق دولت فعلی است، اما همین طرح در سال جاری با افزایش قیمت‌ها مواجه شد که این موضوع موفقیت دولت را در ادامه این پروژه زیر سوال خواهد برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: با تقویت تولیدات در عرصه مسکن می‌توان هم سدی در برابر افزایش قیمت‌ها ایجاد کرد و هم تعادل را به عرضه و تقاضای این بازار بازگرداند.

در این مورد، رییس کانون سراسری انبوه‌سازان از افزایش وام ساخت و ساز مسکن خبر داد و افزود: وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به نام مالک است و مالکان می‌توانند پس از دریافت این وام به سازنده وکالت دهند و خانه خود را به صورت مشارکتی بسازند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.