واکنش به خبر برکناری وزیر ارشاد؛ اختلاف بین رئیس دولت و وزرا طبیعی است

در گفتگو با همشهری آنلاین مطرح شد:

ایران > دولت
احتمال برکناری وزیر ارشاد توسط رئیس‌جمهور، خبری بود که به نقل از سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بر روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت؛ این درحالیست که طاهری سخنگوی این کمیسیون چنین موضوعی را رد کرد و وزیر ارشاد نیز نسبت به آن واکنش نشان داد.

«سیدعلی طاهری» در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: این خبر، سوالی بود که خبرنگار یک خبرگزاری از بنده پرسید، که در پاسخ به این سوال گفتم «چنین خبری را نشنیدم.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه همان شایعه‌ای که خودشان نقل می‌کردند را از زبان بنده نقل کردند.

طاهری خاطرنشان کرد: البته بنده گفتم که این حق رئیس جمهور است که بخواهد وزیری را نگه دارد یا برکنار کند، ولی من چنین مطلبی درباره وزیر ارشاد را نشنیده‌ام. 

وی در پاسخ به اینکه «آیا اختلاف نظر دکتر احمدی‌نژاد و حسینی وزیر ارشاد درباره توقیف روزنامه شرق می‌تواند دلیل قاطعی برای برکناری وزیر ارشاد باشد؟» به همشهری آنلاین گفت: «این اولین باری نیست که بین نظر رئیس جمهور و یکی از وزرایش یک تناقضی دیده می شود. بالاخره طبیعی است که وقتی رئیس جمهور، وزیری را تعیین می کند، وزیر هم بر اساس آنچه که به نظرش می‌رسد عمل می‌کند. ممکن است یک وزیر فرصت نکند درباره همه مسائل با رئیس جمهور مشورت کند و حتی ممکن است در مواردی اختلاف سلیقه پیدا کنند.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: «بعید است یک چنین کمی سعه صدر یا نبود سعه صدر را شاهد باشیم که بخواهد بخاطر اختلاف نظر بین رئیس جمهور و وزیر، وزیر برکنار شود.»

طاهری در پاسخ به اینکه «اگر چنین اتفاقی رخ دهد آیا مجلس موضع گیری خواهد کرد؟» گفت: «الآن که هیچ خبری نیست و امیدواریم هیچ خبری هم نباشد.»

وی افزود: «طبیعتا الآن که کشور نیاز به آرامش دارد – با این اوضاع اقتصادی و تحریم‌ها – انتظار مجلس این است که همه دستگاه‌ها اعم از قوای سه گانه در نحوه رفتارهای‌مان به گونه‌ای عمل کنیم که نگرانی در جامعه ایجاد نشود ضمن اینکه هر کس باید حق قانونی خود را داشته باشد و عمل کند.»

حسینی : برکناری‌ام از وزارت ارشاد شایعه است

بر طبق این گزارش، «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفتگو با «خانه ملت» احتمال برکناری خود از سوی رئیس جمهور را تکذیب کرد و در مورد زمزمه‌های مطرح شده درباره برکناری خود از سوی رئیس جمهور، گفت: «این حرف‌ها شایعه است. احتمال برکناری‌ام را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید نمی‌کنم.»


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.