واکنش حزب الله به درخواست اخراج سفیر سوریه از لبنان

به گزارش ایرنا از بیروت، ˈمحمد رعدˈ روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: چرا گروه ۱۴ مارس در طول شش سال گذشته، هیچگونه یاداشت اعتراضی را به رییس جمهور لبنان یا هر طرف منطقه ای و بین المللی در محکوم کردن تجاوزات اسراییل علیه لبنان ارسال نکرده است.

رییس فراکسیون حزب الله در مجلس اظهار کرد: اسراییل در طول شش سال گذشته و سال جاری با وجود صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مبنی بر توقف اقدامات ستیزه جویانه میان طرفین، روزانه ۱۲ بار، هفته ای ۸۴ بار و سالیانه ۴۳۲۰ بار به لبنان تجاوز کرده است.

رعد تأکید کرد: یادداشت گروه ۱۴ مارس، یادداشتی ستیزه جویانه است و با مضمون ˈپیمان طایفˈ مبنی بر وجود همکاری و تعاون میان دو کشور سوریه و لبنان مغایرت دارد.

این مقام ارشد حزب الله ادامه داد: گروه ۱۴ مارس این نامه را با هدف تحت شعاع قرار دادن دخالت های مالی، رسانه ای خود در جنگ علیه سوریه و ارتباط مستقیم با گروههای مسلح سوری تنظیم کرده است.

رعد با اشاره به درخواست گروه ۱۴ مارس مبنی بر مستقر شدن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل)مستقر در جنوب در مرزهای لبنان و سوریه تصریح کرد: این درخواست، شرط اصلی دولت وقت به ریاست ˈ فؤاد سنیورهˈ برای توقف حملات اسراییل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی بود.

این مقام ارشد حزب الله گفت: ارایه چنین درخواستی منجر به تشکیک در قدرت ارتش و مسئله استقرار آن در نقاط مزری لبنان و سوریه می شود.

وی در ادامه گفت: اگر امروز اداره امور مملکت به دست گروه ۱۴ مارس بود، لبنان را به سوی جنگ با سوریه و خرابی سوق داده بود.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.