واکنش دولت به شروط جنجالی وام ازدواج

بینا- مدیرگروه برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: شرایط اعلام شده در بسته پیشنهادی به دولت برای افزایش وام ازدواج جوانان، جزء شرایط بانک مرکزی بوده است و وزارت ورزش و جوانان چنین پیش شرط هایی را برای افزایش وام ازدواج تعیین نکرده است.

به گزارش بینا، نوشین نبئی با بیان این مطلب به مهرگفت: وزارت ورزش و جوانان قرار است بسته پیشنهادی را به دولت ارائه دهد که یکی از بندهای آن اعلام این شرایط به منظور تسریع در روند ازدواج است.

وی با اشاره به پیش شرط های بانک مرکزی برای افزایش وام دومیلیون تومانی ادامه داد: بانک مرکزی در خرداد ماه شرایطی را برای افزایش وام که شامل مهریه ۱۱۰ سکه ای، داشتن سن زیر ۲۵ سال برای دامادها، فوت پدر یکی از زوجین، دانشجو یا طلبه بودن آنها اعلام کرده است، اما اکنون بسیاری از جوانان در تماس با وزارتخانه اعلام می کنند که با وجود داشتن چنین شرایطی باز هم بانک ها از افزایش دو میلیون تومان وام امتناع می کنند.

به گفته نبئی، این شرایط در بسته پیشنهادی به دولت تنها برای تسریع در روند ازدواج و همچنین اجرایی شدن دستورالعمل بانک مرکزی آورده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه توانا علمی، مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در ۲۳ خرداد ماه از از افزایش وام ازدواج برای چهار گروه از جوانان خبر داده و گفته است: وام ازدواج جوانانی که مهریه تا ۱۱۰ سکه داشته، پسرانی که زیر ۲۵ سال ازدواج کنند، دختران و پسرانی که یکی یا هر دوی آنها فاقد پدر هستند و همچنین دختران و پسرانی که هر یک از آن ها یا هر دوی آن ها دانشجو یا طلبه هستند با تصویب در شورای عالی پول و اعتبار بانک مرکزی تا سقف دو میلیون تومان افزایش می یابد.

با گذشت بیش از چهار ماه از اعلام این مصوبه بانک مرکزی، بسیاری از جوانان با داشتن چنین شرایطی هنگامیکه به بانک ها برای دریافت وام هشت میلیون تومانی مراجعه می کنند، با بی اطلاعی بانک ها مواجه شده و شعبه های بانک ها اعلام می کنند که چنین مصوبه ای از سوی بانک مرکزی به آنها ابلاغ نشده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.