واکنش سایپا به گزارش تخلفاتش

واکنش سایپا به گزارش تخلفاتش

 

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱:۱۰

جهان: به دنبال انتشار خبری مبنی بر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری سهام شرکت خودروسازی سایپا در صحن علنی مجلس، این گروه خودروساز واکنش نشان داده و اعلام کرده است که با توجه به ایرادات عمده‌ای که در این گزارش مشاهده می‌شود، سایپا خواستار بررسی دقیق‌تر است.

۱- در خبر مذکور آمده است که سیاستهای کلی اصل ۴۴ در این واگذاری رعایت نشده است. توضیح اینکه هیچ سهمی از دولت در این واگذاری نبوده و چون فروشنده خصوصی و خریدار اشخاص خصوصی بوده‌اند، براساس ضوابط و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار معامله شده است.

۲- در خصوص معامله و جابجایی سهام سایپا و اشاره به فروش ۵۰ درصد بالاتر از قیمت تابلو بورس باید هیات تحقیق و تفحص به این نکته توجه کند که قیمت بلوکی سهام با تبادل سهم جزء تفاوت قیمت اساسی دارد و به صورت رقابتی عرضه می‌شود. بلوک‌ سهام عرضه شده توسط سازمان خصوصی‌سازی قیمت پایه بالاتر از ۸۰ درصد قیمت تابلو شناسایی می‌گردد و پس از آن در رقابت قرار می‎گیرد و اینکه برای یک بلوک ۵۰ درصد بالاتر از قیمت معامله شده است، روند طبیعی معاملات بلوک سهام در بورس است.

۳- در مورد سود سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مربوط به عملکرد سنوات ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ نیز یادآور می‌شود که شورای داوری بورس مرجع صالح رسیدگی این بحث است که سود سال ۱۳۸۷ در شورای داوری بورس تعیین تکلیف شد و طی صورتجلسه‌ای در مورد تسویه سود سال ۱۳۸۸ نیز جهت پرداخت چک سهامداران از جمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع توافق شده است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.