واکنش صافدل به اظهارات گمرکی بهمنی

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هیچ گروه کالایی خارج از اولویت بندی ده گانه امکان ثبت سفارش ندارد،گفت:بهمنی بار دیگر نظام اولویت بندی گروه های کالایی مصوب کمیته اقتصادی دولت را مطالعه و سپس اظهارنظر کند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از تسنیم، حمید صافدل در واکنش به اظهارات امروز رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر واردات خودرو و کالاهای لوکس به نام دارو و ممانعت این نهاد از عدم ترخیص این کالاها در گمرک، اظهار داشت: کالاهای موجود در گمرک براساس نظام اولویت بندی کالایی کمیته اقتصادی دولت وارد کشور شده‌اند و باید بگویم هیچ کالایی خارج از این چارچوب امکان ثبت سفارش و ترخیص نخواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی باید در راستای این ادعا نگاهی به آمار و ارقام و قوانین داشته باشد، گفت: تمام کالاهایی که ثبت سفارش می شوند ارز مورد نیاز خود را از بانک مرکزی دریافت می‌کنند و در صورت عدم اختصاص ارز ثبت سفارشی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه براساس تصمیم کمیته نظام اولویت بندی کالاها که رئیس کل بانک مرکزی نیز در آن حضور دارد تمام کالاهای اولویت ۱ و ۲ قطعاً ارز مرجع دریافت می‌کنند، تصریح کرد: مطابق این تقسیم بندی کالاهای اولویت ۳ تا ۹ نیز از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند.

به اعتقاد صافدل، در این میان کالاهای اولویت ۱۰ در این تقسیم بندی به سبب عدم ضرورت و تصمیم گیری مسئولین به هیچ عنوان ثبت سفارش نمی شود حال بانک مرکزی چگونه معتقد است خودرو و کالاهای لوکس ثبت سفارش و در قالب دارو خواستار ترخیص از گمرک می باشند.

وی با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات سازمان بنادر حاکی است که هیچ گروه کالایی خارج از تقسیم بندی مذکور امکان ثبت سفارش نیافته است، افزود: آقای بهمنی بار دیگر نظام اولویت بندی کالایی که مصوب کمیته اقتصادی دولت است را مطالعه و سپس اقدام به بیان این اظهارات کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: در بخش خودرو ممکن است بعضی ثبت سفارش ها پیش از اولویت بندی کالایی صورت گرفته باشد که در این راستا نیز با همکاری بخش های مربوطه واردات کنندگان این بخش باید براساس تعرفه های قبل و بدون مطالبه ارز مرجع و ارز مبادله ای اقدام به واردات محصولات خود نمایند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.