واکنش قالیباف به جداسازی ری از تهران

شهردار تهران گفت: اینکه هیئت دولت تصمیم می گیرد براساس اختیاراتی که دارد فرمانداری و یا بخشداری مجزایی ایجاد کند چنانچه مطابق با ضوابط قانونی باشد می تواند دنبال شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه دولت مبنی بر جدا شدن شهر ری از تهران افزود: این که هیئت دولت تصمیم می گیرد براساس اختیاراتی که دارد فرمانداری و یا بخشداری مجزایی را ایجاد کند چنانچه مطابق با ضوابط قانونی باشد می تواند دنبال شود.

وی با بیان اینکه اگر حوزه شهرداری را بخواهند از این مجموعه جدا کننده این کار چه از لحاظ اجتماعی و چه فرهنگی سیاسی و حتی امنیتی یک کارشناس نیست و تهران باید یکپارچگی خود را حفظ کند.

وی در ادامه در خصوص اینکه دولت چند سال قبل نیز احداث متروهای اقماری را نیز می خواست خود احداث کند. این در حالی بود که شهرداری تهران متروی کرج را احداث کرد اما بعد از گذشت ۵-۶ سال ناگریز شدند که ساخت متروی شهرهای اقماری را دوباره به شهرداری و شرکت متروی تهران و حومه برگردانند.

وی افزود: براین اساس شهرداری دوباره ساخت متروی فرودگاه امام(ره) اسلامشهر، پرند، ورامین را در دستور کار قرار داده البته با افتخار ما این را قبول کردیم چون این تصمیم یک تصمیم منطقی بود و امیدواریم در ۱۱ ماه آینده مترو تا فرودگاه امام (ره) ادامه می یابد و پس از آن تا شهر پرند، ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین خط ۳ متروی تهران تا پایان سال به سمت اسلامشهر امتدای می یابد.

وی خاطر نشان کرد: این جداسازی ها مشکلی را از مشکلات تهران حل نمی کند و ممکن است امروز بگویند می خواهیم شهرری را از تهران جدا کنیم و فردا بگویند می خواهیم در شمیرانات نیز زمانداری مستقل ایجاد کنیم.

وی گفت: هیچ کس چنین رفتاری را با پایتخت و شهر خود نمی کند و این کار کاملاً غیر کارشناسی و غیر قانونی است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.